הידיעות על כך שקרנות השקעה מנסות לעניין את החברות פרטנר (PHI) וסלקום בעסקאות מכירה והשכרה (Sale and Leaseback) של אתרים סלולריים, הביאו לכך שגם חח"י נמצאת במגעים ובשיחות ראשוניות עם חלק מאותן קרנות. על פי גורמים בשוק, הניסיונות לחבר בין חח"י לבין קרנות ההשקעה מגיעים על רקע העובדה שחח"י מעוניינת מאוד להיכנס לתחום תשתיות הסלולר, אך ממתינה לאישורים רגולטוריים שמתמשכים זמן רב מדי. מנגד, אותן קרנות מבינות את הפוטנציאל הטמון במיקומים ובשטחים של חח"י ברחבי הארץ. במילים פשוטות יותר, כולם מדברים עם כולם.
כאמור, מדובר בשיחות ראשוניות, ולא ברור לאן הדבר יתפתח, אך הנקודה החשובה באירוע היא שלחח"י יש אינטרס לחבור לאחת הקרנות, לא רק מהסיבה הרגולטורית, כלומר על מנת להקטין את התנגדות הממשלה לכניסתה לתחום זה. בקרב גורמי שלטון, הכניסה של חח"י לתחום תשתיות הסלולר אינה עניין של מה בכך, ובכל מקרה, היא תהיה כפופה למגבלות חמורות בשל החשש מניצול לרעה של כוחה.
מנגד, לרבים ברור שחח"י יכולה לסייע רבות בפתרון מצוקת הקמת האתרים הסלולריים, הן בזכות שטחי הנדל"ן שברשותה, והן בשל היכולת לנצל את עמודי התאורה הנמצאים בבעלותה. חשוב להדגיש כי אתרים רבים, המוקמים על קווי מתח עליון של החברה, אינם פתרון מועדף על החברות הסלולריות, למרות שישנם עשרות כאלה הפזורים ברחבי הארץ. הסיבה לכך היא האיסור לגשת לאתר ולתקן תקלות ללא תיאום מול חח"י, דבר המקשה מאוד על העבודה השוטפת במקרים של תקלות. אגב, חח"י כבר הביעה נכונות לגלות את הגמישות המתבקשת, על מנת שהאתרים היושבים על הרשת שלה יקבלו עדיפות במקרה של תקלות, כאשר החברות יבקשו זאת.
חשוב לציין כי עסקאות אלו אינן מתקבלות בהתלהבות בקרב החברות עצמן, במידה רבה בשל התנגדויות של ועדי עובדים, וגם משום שבקרב הנהלות החברות טרם השתכנעו כי הפוטנציאל לחיסכון ולהתייעלות, כתוצאה ממהלך כה מורכב ומסובך, שווה את המאמץ הנדרש.
















