לריסה כהן, היועצת המשפטית של סלקום, ייצגה אמש את החברות הסלולריות בפגישה שלהן עם בכירים באגף התקציבים במשרד האוצר בנושא אגרות הסלולר. בתחילה, החברות היו אמורות לשלוח נציגים לפגישה, אולם לאחר מכן הגיעו למסקנה שמוטב לשלוח גורם אחד שייצג את כל התעשייה. כהן ייצגה את החברות בפגישה, וברקע השתתפה חברת הייעוץ Plum Consulting, אשר המפעילים שכרו במשותף לטובת הכנת עבודה כלכלית.
עיקרי העבודה הצביעו על היקף רחב מאוד של אגרות שמשלמות החברות הסלולריות בישראל בהשוואה לעולם, ועד כמה הדבר פוגע בתמריצים שלהן להשקיע https://zmanavir.co.il/cellular/24565/. העבודה תוצג גם להנהלת משרד התקשורת, למרות שהיא תומכת בהפחתת האגרות.
מה שהעלה מחדש את הנושא הוא שבחודש אוגוסט הקרוב מסתיימת תקופת הנחה של 28% שהחברות משלמות על תדרים. החברות מבקשות להמשיך את ההנחה, ואילו משרד האוצר מסרב ודורש מהן לשלם את מלוא האגרות. בקרב הנהלות החברות מבינים כי הסיכוי שהאוצר יגמיש את עמדתו אינו גבוה, על רקע המצוקה התקציבית והמלחמה שבה ישראל נמצאת. מנגד, מדובר בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים שהחברות יידרשו לשלם. ככל הידוע באגף התקציבים לא השיבו בשלילה לבקשה וימים יגידו מה תהיה התשובה הסופית.
סך האגרות עמד ב-2023 על 317 מיליון שקלים, והוא צפוי לזנק ל-440 מיליון שקלים ב-2024, במידה והאוצר לא יאריך את תוקף ההנחות. מדובר בהוצאה שתהיה לה השפעה שלילית על תוצאות החברות הסלולריות.
















