החשב הכללי במשרד האוצר הגביל את חוזה התחזוקה של חברת "מוטורולה סולושנס" עם המשטרה, עבור רשת "ניצן", לתקופה של חצי שנה בלבד. בעקבות זאת, המשטרה מבקשת מהחשב הכללי לאשר לה פטור מחובת מכרז לספק יחיד על סך של 15.5 מיליון שקלים, מה שמרמז על כך שהסכם התחזוקה השנתי של המשטרה הוא ככל הנראה כפול מסכום זה.
בקשת המשטרה לפטור מחובת מכרז והגבלת החוזה על ידי החשב הכללי לתקופה של חצי שנה בלבד, מהוות לדעת רבים אינדיקציה לכך שהחשב הכללי אינו רואה בעין יפה את ההתקשרות הבלעדית רבת השנים בין המשטרה לבין חברת "מוטורולה סולושנס". ייתכן שבעקבות זאת, בקרוב תיאלץ המשטרה לצאת למכרז פומבי, ובכך יסתיים עידן ההתקשרות הבלעדית בין שני הגופים ללא מכרז.
חשוב לציין שיש לראות את הסכם התחזוקה החצי-שנתי בהקשר רחב יותר, על רקע מה שנחשף לאחרונה – דרישת משרד התקשורת מהמשטרה לפנות את רשת "ניצן" מתחום התדרים הנוכחי שלה עד סוף שנת 2025. בעקבות החלטה זו, המשטרה טוענת שרק חברת "מוטורולה סולושנס" תוכל להקים עבורה רשת חדשה בתחום תדרים אחר ולעמוד בלוחות הזמנים הנדרשים.
לאור זאת, מינה החשב הכללי צוות מומחים שאמור לגבש המלצה בשאלה האם לאחר עשרות שנים של התקשרות בלעדית בין המשטרה ל"מוטורולה סולושנס", יש לערוך מכרז פתוח להקמת הרשת החדשה של המשטרה. יש לציין שגם רשת פיקוד העורף אמורה להצטרף ליוזמה, ובסופו של דבר מדובר בפרויקט שעשוי להגיע לעלות של כחצי מיליארד שקלים.
מה שמשמעותו היא, שללא קשר לזהות הזוכה, המדינה תרוויח עשרות מיליוני שקלים רק מעצם קיומו של מכרז פומבי. זוהי הסיבה שגורמים רבים בשוק מעריכים שהצוות ימליץ על עריכת מכרז.

















גד היקר, אתה מסקר את הענין בצורה מאד חד צדדית ולא מאוזנת..כדאי שתבדוק איך מערכת ניצן ..מתפקדת בצורה מבצעית יוצאת דופן באירועים האחרונים..כמשתמש במערכת השרות והביצועים שאנו מקבלים היום הם מושלמים ואסור שיפגעו.. …עבודה עיתונאית צריכה להיות מלווה בחקר ולא רק להיות שופר של בעלי אינטרסים..
מה הקשר בין מה שכתבתי לבין הביצועים של הרשת? מישהו הטיל ספק בביצועים?
שינוי התדר המדובר הוא להבנתי שינוי קטן במערכת אולי 10 אחוז מכול מה שקיים וכבר הושקע ללא כול סיכון (כבר פועל במערכת). אין מקום במקרה הזה להרפתקאות של מכרז ואי יציבות ארוכת טווח של המערכת…כדאי ללמוד על הנושא קצת יותר..להפגש עם החברות הפועלות. להבין את הנושא ומי יכול להבטיח המשך קיום מערכת אמינה כמו היום..
מכרז צריך להתקיים ושיבחרו במוטורולה כמה פעמים שירצו. לא עוסק בשאלות הטכניות ובביצועים של המערכות.
כול בר דעת מבין שהחלפת כלל המערכת (כי אין התכנות אחרת למכרז) יעלה עשרות מונים מלהתאים חלק קטן במערכת הקיימת. שלא לדבר על הוצאות שווא לכותבי המכרז ..והזמן היקר בו תהיה פגיעה במבצעיות של המערכת בגלל ההפרעות במיוחד בזמן שאנו כול כך צריכים אותה..מכרז תמיד נכון אבל כשנכון לעשות…וזה לא המקרה..לידיעתך הקשר הקים הוא תוצר של מכרז בו זכתה מוטורולה.
75 שנה והטענות הן אותן טענות…