צה"ל דחה את מועד המכרז לסלולר אזרחי, שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא, והוא יתקיים ב-9 ביולי. במקביל, פורסמו תנאי הבסיס לתיחור, שייערך כמכרז דינמי. לפי גורמים בשוק, מחירי המקסימום בו יהיו נמוכים משמעותית מהמחירים שמשלם צה"ל היום לסלקום, שהיא הפייבוריטית לזכייה במכרז.
מכרז צה"ל בסלולר המיועד לאנשי הקבע אמנם הצטמק בהיקפו לאורך השנים, היות שאנשי קבע רבים העדיפו לרכוש שירותי סלולר בשוק הפרטי, גם אם המחיר היה יקר יותר במקצת, ובעיקר מסיבות של פרטיות, אך עדיין הוא נחשב למכרז משמעותי וחשוב בשוק הסלולר. על פי הערכות המחירים בו יהיו נמוכים מ – 20 שקלים לחודש לחבילה שלא ברור עדיין מה היא תכלול, השאלה היא רק בכמה.
מדובר במכרז של עד ארבעים אלף קווים בשתי מנות, והוא קרוב לוודאי יביא להפחתה משמעותית במחירי החבילות וציוד הקצה. בשיאו עמד המכרז על למעלה מ – 100 אלף קווים. הדבר מעיד על כך שהלחץ על המחירים במגזר העסקי יהיה חזק מאוד, וזו לאו דווקא בשורה טובה ללקוחות הפרטיים.
בסופו של דבר, המחירים במכרזים הגדולים בשוק העסקי משפיעים על כלל השוק, והם ידועים פחות או יותר. לכן, החברות צריכות בסופו של דבר לבחון כיצד הדבר עשוי להשפיע על הכנסותיהן השנתיות, ולבצע את ההתאמות הנדרשות.
זו גם הסיבה שכפי שחשפנו, משרד התקשורת שוחח עם אנשי החשכ"ל במשרד האוצר, כדי לבדוק כיצד המכרז לא יפגע בטובת השוק כולו. זאת על רקע הרצון והאינטרס שהחברות יגדילו את היקף ההשקעות, ולא יפחיתו אותן בשל המחירים שגוף כמו החשכ"ל יכול להכתיב, בהתחשב בגודלו.
















