"למה בזק לא משלמת ארנונה על המתקנים שלה, חברת חשמל לא משלמת על המתקנים שלה, אבל חברות הסלולר כן?", כך אמר שר התקשורת שלמה קרעי בדיון בוועדת הכלכלה שעסק בנושא תשתיות הסלולר. קרעי אמר "אנחנו נמצאים במצב לא טוב בהשוואה לעולם. ישראל נמצאת במקום ה – 67 מבחינת מהירויות האינטרנט. אנחנו עדיין במאבק איתנים בתוך הצוות הבינמשרדי כדי להביא לתודעה את החשיבות של הדבר הזה. חברות הסלולר משלמות קרוב ל – 400 מיליון שקל אגרות ואין תמורה בעד האגרה. אין הצדקה לזה שהחברות הסלולריות ישלמו אגרות פי 3 מאשר בעולם".
קרעי אמר עוד "לא נותנים למשרד התקשורת להשתמש באגרות, לתת הנחות כפונקציה של טיב השירות. האוצר לוקח את הכסף ואי אפשר להשאיר ככה את המצב. זה השקעה לא הוצאה. ככל שהתשתיות טובות יותר התוצר הלאומי גדל. החברות משלמות 180 מיליון שקל ארנונה על האתרים. למה בזק לא משלמת על המתקנים שלה וחח"י לא? תוך 5 שנים אם יתנו לנו להשתמש באגרות התדרים ונייצר קשר בין הפריסה להנחות – השמיים הם הגבול".
"ראש הממשלה דיבר על ה – AI, אבל בלי תקשורת מתקדמת זה לא יעבוד. ולכן הוא ובנק ישראל ממתינים להמלצות הצוות הבינמשרדי. היחידים שעומדים נגדנו זה משרד האוצר".
נעם דן רכזת תקשורת באגף תקציבים אמרה בדיון כי האוצר תומך בתכנון מוקדם של תשתיות סלולר. היא ציינה שאין קשר בין דור 5 לבעיות קליטה. הבעיה היא בכיסוי ולא בדור 5 וזה לא קשור לשיפור הקליטה. קיימות חובות כיסוי ברישיונות שגם עודכנו והחובות מדברות על 95% מהשטח ו – 99 מהאוכלוסייה. ולכן מה שצריך לעשות זה שמשרד התקשורת יתחיל לאכוף.
קרעי אמר צריך להפסיק עם משחקי החתול והעכבר כי לחברות אין יכולת להשלים את הפריסה בגלל הרפורמה וחוסר רווחיות. אין שום סיבה שהחברות ישלמו אגרות פי 3 מאשר בעולם.
נעם דן השיבה שהרגולטור צריך לאכוף את הרגולציה שלו. כדי להגדיל את החזר ההשקעה צריך להוזיל את העלויות בהקמה. הרשויות המקומיות מעכבות הקמה, מינהל הדיור הממשלתי חוסם את זה בהסכמי שכירות ולכן במסגרת הצוות רוצים לקדם פתרון. היא אמרה חייבים לקדם את הגדלת היצע הנכסים הציבוריים ומכרזי מדף עם מחיר נמוך יותר. לדעתי הצוות צריך להתמקד בזה. וגם החשב הכללי תומך בזה. אם תביא כסף לחברות הן לא יקימו. חברות סלולר לא מקבלות תקצוב להקמה של אתרים וזה נוגד כל תפיסה ליברלית וזה יהרוס את השוק ונחזור שוב ושוב לתקציבים למימון האתרים".

















"למה בזק לא משלמת ארנונה על המתקנים שלה, חברת חשמל לא משלמת על המתקנים שלה, אבל חברות הסלולר כן?
דביל זה לא מילה רעה על החמור הזה שישוב בממשלה ומנסה לחבל בכל תחום שהוא כביכול אחרי עליו