עוד שלב בדרך לסגירת רשתות הנחושת והקואקס של בזק והוט. לזמן אוויר נודע כי השבוע אמורה להתכנס ועדת החריגים במשרד התקשורת ולקבל החלטה על קידום המהלך. הנושא יוצג בפעם הראשונה בפני חברי הוועדה, שצפויה לאשר את התנאים שהמשרד רוצה לקבוע למתן הפטור מהקמת רשתות ישנות בשכונות חדשות. בהמשך החודש צפוי משרד התקשורת להפיץ שימוע בנושא.
בכל מקרה, התהליך יהיה מדורג. לאחר ששכונות חדשות לא ייפרסו ברשתות ישנות, אלא רק בסיבים אופטיים, המשרד יעקוב כדי לוודא שהציבור אינו נפגע ושישנה תחליפיות מלאה לכל שירות קיים ברשת החדשה.
לסגירת רשתות התקשורת הישנות, המבוססות על נחושת וקואקס, ולמעבר לסיבים אופטיים יש יתרונות רבים. בין היתרונות הבולטים ניתן למנות הפחתה משמעותית בעלויות התפעול עבור חברות התקשורת, שיפור דרמטי באיכות השירות ללקוחות ותרומה חיובית לסביבה באמצעות הפחתת פליטות גזי חממה. עם זאת, המעבר אינו נטול אתגרים.
רבים מהצרכנים מרוצים מהשירות הקיים ואינם רואים צורך מיידי בשדרוג, בעוד אחרים חוששים מהעלויות הכרוכות במעבר או מהצורך להחליף ציוד קצה. לא מן הנמנע כי בשלב מסוים יידרשו המפעילים להעניק תמריצים ללקוחות כדי לוותר על הרשת הישנה. במקביל, גם הרגולטור יידרש לבטל חובות אספקה של שירותים אנלוגיים מיושנים ולהסיר דרישות טכניות שאינן רלוונטיות עוד, כמו אספקת מתח בקווי טלפון.

















אם מישהי מהספקיות חושבת שאני בתור בית צמוד קרקע פרטי אשלם להן 500 שח לחיבור לתשתית הסיבים הן טועות וכמוני מאות אלפים ברחבי המדינה. רוצותש אתחבר ? תשלמו את דמי ההתקנה בעצמכן
לדעתי זה גם מה שיקרה בעוד שנה שנתיים לכל המאוחר כי החברות להוטות להעביר כמה שיותר לקוחות
בסופו של דבר החוצפה היא הבטחה של מהירות מיזערית שדומה לזו בתשתית ה DSL הקיימת ושקרים בפרסומות כמו זו של סלקום המצהירה, שהיא ספקית הסיבים הכי מהירה. בסופו של דבר, כולן אותו דבר ….וכולן יקרות מדי