החברות הסלולריות מתחילות להפנים כי הקרב על ההנחה בסוגיית אגרות הסלולר אבוד, ושיהיה עליהן לחדש את המאבק בשנה הבאה, היות שבאגף התקציבים אינם מוכנים לוותר על ביטול ההנחה השנה. בקרב החברות שוררת תחושת אכזבה עמוקה מעמדת האוצר, ונראה שכל אחת תיקח את הזמן בשלב זה לגבש רעיונות חדשים להמשך המאבק.
לזמן אוויר נודע כי החברות ניסו להגיע לפשרה עם האוצר, לפיה ההנחה השנה תבוטל ובשנה הבאה תיערך חשיבה מחדש על כל נושא האגרות. זאת בהתאם לממצאים שהעלו, ולפיהם האגרות בישראל הן היקרות ביותר בעולם ופוגעות פגיעה קשה בהשקעות בתשתיות סלולר – אך גם לזאת האוצר לא הסכים.
העמדה של האוצר מעמידה את החברות בפני שוקת שבורה, היות שביטול ההנחות יורד ישירות משורת הרווח. שר התקשורת שלמה קרעי העריך כי הנזק הוא 120 מיליון שקל בשנה לכל החברות. סכום זה אולי לא יוביל את החברות להפסד, אך בוודאי ישחק חזק את הרווחיות וישפיע על סעיף ההשקעות.
בשבוע שעבר דיווחנו על כך שמשרד התקשורת ומשרד האוצר נקלעו לעימות חריף על תמרוץ ההשקעות בענף הסלולר, וככל הנראה משרד התקשורת יילך למהלך של חקיקה https://zmanavir.co.il/cellular/24949/.
















