הישג חשוב למשרד התקשורת במאבק לקידום הקמת אתרים סלולריים ודור חמישי: מינהל הדיור הציבורי במשרד החשב הכללי הורה למשטרת ישראל לקדם הצבת אנטנות סלולריות על כלל תחנות המשטרה ברחבי הארץ. ל"זמן אוויר" נודע כי המינהל, בראשות מיכאל רבזין, פנה לראש אגף תכנון במשטרה, יוסי רופא, במכתב שכותרתו "שימוש בגגות נכסי מינהל הדיור הממשלתי לצורך הצבת אנטנות סלולריות". במכתב זה ביקש רבזין כי בהתאם להחלטת הממשלה מאוגוסט 2021, תסכים המשטרה למהלך.
אף על פי שההחלטה אינה חדשה, חשיבותה טמונה בכך שמינהל הדיור הציבורי מתגייס למהלך של משרד התקשורת. צוות בין-משרדי בראשות מנכ"לית המשרד ענבל משש, עוסק בקידום רשתות הדור החמישי (5G) פועל בימים אלה לגיוס המגזר הציבורי לטובת פרויקט הקמת אתרים סלולריים על מבני ציבור ובקרוב צפוי לפרסם את המלצותיו.
במכתבו, ביקש רבזין הסכמה רחבה להקמת אתרים בפריסה ארצית. מדובר במאות נקודות, אם לא יותר, ברחבי הארץ שיכולות לשמש את חברות הסלולר.
ככל הנראה, זהו רק השלב הראשון בניסיון לרתום את המדינה לקידום הנושא. צפוי כי בקרוב יתבקשו גופים נוספים לפעול באופן דומה.
















