משרד התקשורת ומשרד האוצר מתכננים להכניס לחוק ההסדרים כבר השנה שני נושאים מרכזיים בתחום התקשורת הסלולרית: חובת הצבת אתרים סלולריים במבנים של מינהל הדיור הציבורי, ותכנון מוקדם של פריסת אתרים סלולריים בשכונות חדשות. שני המהלכים הם חלק מעבודה מקיפה הנעשית במסגרת הצוות הבינמשרדי לקידום רשת הדור החמישי (5G) בישראל, ולגביהם קיימת הסכמה רחבה בקרב הגורמים המעורבים.
רשת הדור החמישי מבטיחה מהירויות גלישה גבוהות בהרבה מהדור הרביעי, זמני תגובה מהירים במיוחד ויכולת לחבר מספר רב של מכשירים בו-זמנית. יתרונות אלה צפויים לאפשר פיתוח של טכנולוגיות מתקדמות כגון רכבים אוטונומיים, ערים חכמות ורפואה מרחוק. עם זאת, הטמעת הטכנולוגיה דורשת פריסה נרחבת של אנטנות ותשתיות תקשורת, אתגר משמעותי שהצוות הבינמשרדי מנסה לפתור.
במקביל ליוזמות הממשלתיות, חבר הכנסת אברהם בצלאל, יושב ראש הוועדה המיוחדת לצמצום פערים, מתכוון להגיש הצעת חוק פרטית בנושאים אלה. בצלאל ביקש להעלות את הסוגיה בוועדת כלכלה ויו"ר הוועדה חבר הכנסת דוד ביטן הבהיר כי הוא מוטרד ממצב תשתיות הסלולר ושהוא מתכוון לעקוב אחר הנושא.
לאחרונה פרסמנו כי האחראי על מינהל הדיור הציבורי באגף החשב הכללי במשרד האוצר הוציא מכתב למשטרה ובו בקשה לקיים את החלטות הממשלה בעניין הצבת אנטנות סלולריות בכל תחנות המשטרה ברחבי הארץ. מתברר כי החלטת ממשלה בנושא זה כבר התקבלה בשנת 2022, אך לא יושמה במלואה. כעת, בעקבות עבודת הצוות החדש, הוחלט לקדם את הסוגיה ביתר שאת.
















