נציג סטארלינק בישראל הוא יזם ההייטק אבי אייל, המשמש כגורם מתווך מול משרד התקשורת. עם זאת, במשרד התקשורת עולה חשש כי סטארלינק מתקשה לעמוד בתנאים שנקבעו ברישיון, מה שמעמיד בסימן שאלה את פעילותה בישראל. הקושי העיקרי נובע מהגבלות ביטחוניות.
אבי אייל, סירב להגיב לפניית זמן אוויר ואמר כי אין לו מה לומר בנושא כרגע. ניכר כי גם הוא תלוי בהחלטות החברה העולמית, אשר נראה כי מעדיפה להמתין עד שתתבהר תמונת המצב. זאת, בין אם יתרחש אירוע מלחמתי נרחב בצפון שיאלץ את המדינה לשנות את תנאי הרישיון, ובין אם המתיחות בדרום ובצפון תפוג ויתאפשר משא ומתן רגוע יותר מול החברה העולמית.
חשוב לציין כי משרד התקשורת הוא הגורם המוביל את המאמצים להביא את סטארלינק לישראל ביבוא ישיר מהחברה. זאת לאחר שהתברר כי החברה עצמה מתלבטת לגבי אופן ועיתוי כניסתה לשוק הישראלי. במשרד התקשורת מעוניינים לפתור את הסוגיה במהירות האפשרית, בעיקר לאור החשש ממלחמה בצפון.
במקביל, המשרד שוקל לקדם מהלך מול חלל תקשורת. חלל עורכת ניסוי עם Eutelsat OneWeb, מתחרתה העולמית של סטארלינק, וממתינה לאישור ממשרד התקשורת.
החשב הכללי במשרד האוצר מנסה לקדם פטור ממכרז לסטארלינק, בהתאם לבקשת משרד התקשורת. אולם, קיימת בעיה מורכבת מול משרד הביטחון, אשר מתנגד להפצת מוצרי החברה ללא פיקוח ובקרה הדוקים.
סוגיה נוספת שעולה היא כיצד המדינה יכולה לעבוד עם חברה כמו סטארלינק, שאין לה נציגות ונוכחות מלאות בישראל. עולות שאלות לגבי אחריות על הציוד, כגון צלחות וטרמינלים, וכן לגבי מתן שירות ותמיכה, כאשר החברה קיימת בישראל רק על הנייר. יותר מכל הסיפור עם סטארלינק ממחיש אנדרלמוסיה שלמה.
בעיה נוספת היא סוגיית החשמל. המוצר של סטארלינק, כמו גם מוצרים מתחרים, מחייב חיבור לחשמל ואינו מגיע עם גיבוי אנרגטי. במקרה של הפסקת חשמל, ללא פתרון אנרגטי חלופי, הפתרונות הלווייניים הופכים לחסרי תועלת. מאידך, אם יש חשמל, הרשתות הסלולריות ממילא פועלות, מה שלכאורה מייתר את הצורך בחלופה הלוויינית.
עם זאת, מומחים טוענים כי סטארלינק יכולה לסייע במצבי חירום כאשר אתר סלולרי נפגע וסובל מבעיית תקשורת, ולא רק מבעיית חשמל. לכן, מייעדים את המוצר בעיקר לרשויות מקומיות וחמ"לים (חדרי מצב) למקרה שהרשתות הסלולריות ייפגעו. מדובר על 200 יחידות שהחשכ"ל ומשרד התקשורת מבקשים לרכוש.
















