לאחר פנייה למשטרת ישראל, מינהל הדיור הממשלתי מרחיב את יוזמתו להקמת אתרים סלולריים במתקני ממשלה נוספים. מיכאל רבזין, מנהל מינהל הדיור הציבורי בחשב הכללי, פנה לשירות בתי הסוהר (שב"ס) ולנציבות כבאות והצלה בבקשה לקדם הקמת אנטנות סלולריות בכל מתקניהם ברחבי הארץ.
יוזמה זו מהווה המשך ישיר להחלטת ממשלה משנת 2021, אשר לא זכתה עד כה לתשומת לב מספקת. כעת, בעקבות דחיפה מצד משרד התקשורת ועבודת הצוות הבינמשרדי לקידום פריסת רשת הדור החמישי (5G), היוזמה מקבלת תנופה מחודשת.
מטרת המהלך היא כפולה: ראשית, לעודד גופי ממשלה שונים להתחיל לפעול בנושא, ושנית, למשוך את תשומת לבן של חברות הסלולר לפוטנציאל הטמון בנדל"ן הממשלתי לצורך שיפור הכיסוי והקמת אתרים חדשים. מדובר במאות מבנים שניתן לנצל, וגם אם לא כולם מתאימים, שימוש בחלקם יתרום משמעותית למאמץ להרחבת פריסת האנטנות.
לפי נתוני משרד התקשורת, נכון לסוף 2023, פרוסים בישראל כ-10,000 אתרי שידור סלולריים. עם זאת, כדי לעמוד ביעדי הפריסה של רשת ה-5G, נדרשת הקמה של אלפי אתרים נוספים בשנים הקרובות. ניצול נכסי המדינה עשוי לספק פתרון יעיל ומהיר לאתגר זה.
עבודת הצוות הבינמשרדי, בראשות מנכ"לית משרד התקשורת ענבל משש, צפויה להסתיים בסוף החודש. המלצות הצוות יוגשו לשר התקשורת שלמה קרעי, אשר הביע את כוונתו להביאן לאישור הממשלה ולגייס את תמיכת ראש הממשלה בהשגת תקציבים לעידוד ותמרוץ הקמת אתרים סלולריים חדשים ב-5G.
















