משרד התקשורת פרסם לאחרונה נוהל חדש המסדיר את אופן העבודה של עובדי המשרד מול שדלנים (לוביסטים) בנושאים הקשורים לפעילות כלכלית. הנוהל, שנחתם לפני מספר ימים, מבקש להבטיח שקיפות, הגינות ושמירה על אמון הציבור בפעילות המשרד.
במסמך שפרסם המשרד צויין כי מטרת הנוהל היא ליצור מספר מנגנונים שתכליתם לצמצם את החששות העולים באמצעות התווית הליכי עבודה ויצירת מנגנונים של שקיפות, פיקוח ובקרה.
עיקרי הנוהל כוללים הנחיות מפורטות לתיאום, תיעוד ודיווח על פגישות עם שדלנים. בין השאר, נקבע כי:
- פגישות עם שדלנים חייבות להיות מתואמות מראש ולהירשם ביומן העובד.
- ככלל, הפגישות יתקיימו במשרדי משרד התקשורת, למעט במקרים חריגים באישור בכיר.
- העובדים נדרשים לתעד את פרטי הפגישה, כולל מועד, משתתפים, נושא ותוכן עיקרי.
- קיימת חובת דיווח לממונה על פרטי הפגישה, עם אפשרות להתאמת תדירות ואופן הדיווח.
- סמנכ"לים ומנהלי אגפים ידווחו למנכ"לית המשרד על פגישות עם שדלנים מדי חצי שנה.
הנוהל מדגיש כי על העובדים לפעול ללא משוא פנים וללא הפליה, ולקבל החלטות משיקולים ענייניים ומקצועיים בלבד. זאת, תוך התחשבות באינטרסים של כלל הגורמים המושפעים מפעולות המשרד, כולל אלו שאינם מיוצגים על ידי שדלנים.
חשוב לציין כי הנוהל מכיר בכך שפרטי הפגישות עם שדלנים כפופים לחוק חופש המידע, ועשויים להתפרסם במענה לבקשות מידע או אף באופן יזום.
















