שר התקשורת, שלמה קרעי, החל בתהליך איתור מנכ"ל חדש למשרד התקשורת. זאת לאחר שהתברר כי המנכ"לית בפועל בחצי השנה האחרונה, ענבל משש, צפויה להתמנות לתפקיד מנכ"לית שירות התעסוקה. ההערכה במשרד היא שמשש תשלים את הטיפול במספר נושאים שהיו על סדר יומה, ובראשם פרסום עבודת הצוות הבינמשרדי לקידום טכנולוגיית הדור החמישי (5G) שבראשו עמדה מרגע כניסתה לתפקיד.
הבעיה באיתור מנכ"ל למשרד בעת הזו נעוצה בחשש שמועמדים יירתעו מלקחת על עצמם את התפקיד בשל אי-הוודאות הפוליטית. הידיעה שהמערכת הפוליטית עלולה להיכנס לתקופת בחירות, דבר שיביא לחילופי שרים, מרתיעה מועמדים פוטנציאליים. לפיכך, גם אופציה של מינוי ממלא מקום מתוך המשרד עשויה להיות רלוונטית.
ההערכה היא שעזיבתה של משש קשורה לוודאות שהתפקיד החדש בשירות התעסוקה מייצר עבורה. עזיבתה אינה מבשרת טובות לשוק התקשורת, שכן חברות חוששות מעצירה ועיכוב בקבלת החלטות. ישנן חברות הממתינות להחלטות כבדות משקל של הדרג המקצועי, וכניסת מנכ"ל חדש בדרך כלל גוררת גם שינויים במדיניות ותחלופה של אנשי צוות, שגם הם נדרשים ללמוד את הנושאים שעל הפרק.
חשוב לציין כי משש היא המנכ"לית השלישית במשרד מאז כניסתו של קרעי לתפקיד. המנכ"לית לשעבר, לירן אבישר בן חורין, עזבה לאחר מספר חודשי עבודה עם קרעי. לאחריה, ניסה קרעי למנות את אלעד מלכא, שפרש לאחר שבנציבות שירות המדינה הגיעו למסקנה שמדובר במינוי פוליטי. בהמשך, מינה קרעי את מימון שמילה לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל, ולפני כחצי שנה מינה את משש.
















