פלאפון פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024, המשקפות מגמות מעורבות של התמודדות עם אתגרי השוק לצד שיפור ביעילות התפעולית ובתזרים המזומנים. בעוד שסך ההכנסות ירד ב-4.1% ל-561 מיליון שקל, ניתוח מעמיק יותר מגלה תמונה מורכבת. ההכנסות משירותים בנטרול קש"ג (קישוריות גומלין) הציגו יציבות יחסית עם ירידה מתונה של 0.6% בלבד, מ-350 מיליון שקל ל-348 מיליון שקל. ההכנסות הושפעו מהפגיעה בשירותי נדידה בעקבות המלחמה – מה שכנראה ישפיע על כל הענף.
במקביל, פלאפון הציגה עלייה של 6% בהכנסות ממכירת ציוד קצה, שהגיעו ל-141 מיליון שקל, אך ירידה לעומת הרבעון הקודם שנגמר עם 167 מיליון שקל הכנסות. הסיבה היא בעיקר עיתויי השקות של מכשירים חדשים.
התזרים החופשי, הסתכם ב – 27 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נבע מתשלום אגרות תדרים לכל שנת 2023 ברבעון המקביל לעומת תשלום רבעוני בשנת 2024. הרווח הנקי עמד על 39 מיליון שקל, שיפור לעומת 30 מיליון שקל ברבעון הקודם אך ירידה לעומת 41 מיליון שקל במקביל אשתקד.
מבחינה תפעולית, פלאפון ממשיכה להציג מגמות חיוביות. החברה רשמה גידול של 2.9% במספר מנויי הפוסט-פייד, שהגיע ל-2,228 אלף. במקביל, החברה מדווחת על גידול של 28.3% במספר המנויים בחבילות דור 5, שהגיע ל-1.152 מיליון.
עם זאת, החברה מתמודדת עם אתגרים מסוימים. ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) ירדה ל-54 שקל, לעומת 57 שקל ברבעון המקביל. אולם, בנטרול השפעת הקש"ג, ה-ARPU עמד על 44 שקל, ירידה מתונה בלבד מ-45 שקל. החברה הוסיפה עוד 4,000 מנויים נטו ברבעון שהסתכמו ל – 2.615 מיליון ושיעור הנטישה עמד על 5.6% לעומת 6.5% ברבעון הקודם כאשר הירידה מוסברת בירידה בהיקף הלקוחות שהחברה סופרת לצורך החישוב.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "פלאפון מציגה תוצאות מצוינות וממשיכה לצמוח על אף השפעות המלחמה, מה שמעיד על חוסנה ועוצמתה של החברה. אנו ממשיכים לגדול בהכנסות וב-EBITDA המתואם, במקביל לעלייה ב-ARPU רבעון שני ברציפות, הודות לצמיחה במנויי דור 5 ועלייה בכמות המנויים בחברה. מנויי דור 5 עומדים כבר על כ-1.2 מיליון ומהווים כ-52% מסך מנויי הפוסט פייד של החברה. הודות למהלכים אסטרטגיים שהובלנו אנו רואים מתחילת השנה מגמת צמיחה בפעילות, למרות השפעות המלחמה".
















