BT עומדת לראות שינוי במבנה בעלי המניות שלה לאחר שחברת Bharti Enterprises ההודית הודיעה כי בכוונתה לרכוש את האחזקה של 24.5% ממניותיה המוחזקת על ידי פטריק דרהי, אשר מצידו מחפש דרכים להפחית את רמות החוב הגבוהות בקבוצת Altice שלו המוערך ב – 60 מיליארד דולר.
בהודעה היום, Bharti Global, זרוע ההשקעות הבינלאומית של Bharti Enterprises, הודיעה כי הגיעה להסכם עם Altice UK לרכישת כ-9.99% "באופן מיידי", כאשר 14.51% הנותרים יירכשו לאחר אישור הרשויות בבריטניה.
Bharti, שלפי הדיווחים משלמת כ-3.2 מיליארד ליש"ט (4 מיליארד דולר) עבור אחזקות Altice, גם הבהירה כי אין בכוונתה להגיש הצעה לרכישת כל BT.
סוניל בהארטי מיטל, יו"ר Bharti Enterprises, ציין כי ל-Bharti ו-BT יש מערכת יחסים ארוכת טווח שכן BT החזיקה בעבר 21% ושני מושבים בדירקטוריון של Bharti Airtel משנת 1997 עד 2001.
מנכ"לית קבוצת BT, אליסון קירקבי, תיארה את ההשקעה של Bharti Global כ"הצבעת אמון גדולה בעתיד של קבוצת BT ובאסטרטגיה שלנו".
"ל-BT יש קשר ארוך עם Bharti Enterprises, ואני שמחה שהם חולקים את השאיפה והחזון שלנו לעתיד העסק שלנו. יש להם היסטוריה מוצלחת בתחום, ואני מצפה למעורבות מתמשכת וחיובית איתם בחודשים ובשנים הקרובות," הוסיפה קירקבי.
העסקה תביא לסיום מעורבותו של דרהי ב-BT. בעל השליטה ב- Altice מתכוון כעת למכור נכסים לאחר שצבר חוב מוערך של 60 מיליארד דולר.
Altice הפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר של BT ב-2021, כאשר רכשה 12.1% מהמניות. היא הגדילה בהדרגה את אחזקותיה במהלך השנתיים הבאות עד שהגיעה ל-24.5% במאי 2023.
דויטשה טלקום נשארת בעלת המניות היחידה השנייה בגודלה של BT עם כ-12.06%. למרות ספקולציות מתמשכות לגבי תוכניותיה של DT לגבי האחזקה, עם דיווחים המרמזים כי בכוונתה לצאת מ-BT או להגיש הצעת רכש, החברה הגרמנית בעיקר שמרה על עמדת המתנה בתקווה שערכה של BT ישתפר בסופו של דבר.
פטריק דרהי הוא בעל השליטה בהוט והוא גם בעל השליטה בחדשות – i24. בעוד שבהוט קשה להבין את האסטרטגיה של דרהי שהעמיד את החברה על המדף בעבר מספר פעמים, וגם עכשיו קשה להבין מה האסטרטגיה שלה, דווקא בתחום הטלוויזיה i24 הקימה מערכת חדשות רחבה ומושקעת שהושקה רק לפני מספר שבועות בהשקעה כבדה מאוד.
















