שר התקשורת, שלמה קרעי, ובכירים ממשרדו נפגשו השבוע עם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בניסיון לשכנע אותו בצדקת טיעוניהם בדבר הצורך בתמרוץ ענף הסלולר. בפגישה השתתפו גם נציגי אגף התקציבים, המתנגדים לעיקרון של תמרוץ הענף בהקצאת כסף ציבורי כתחליף להשקעות של השוק הפרטי. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות מוחשיות, אולם שר האוצר הבטיח כי בכוונתו ללמוד את הנושא לעומק.
ברקע הפגישה ניצבת עבודת הצוות הבין-משרדי, האמור לפרסם את מסקנותיו עד סוף אוגוסט. בין ההמלצות הצפויות נמצאת הצעה לקשור בין אגרות התדרים, שמשלמות החברות לקופת המדינה מדי שנה, לבין צורכי עידוד והקמה של אתרים סלולריים נוספים בדור החמישי. האוצר, כפי שנחשף מספר פעמים בעבר, מסתייג מחלק מההמלצות, בעיקר מאלו העוסקות בתמרוץ החברות. עקרונית, משרד האוצר סבור כי הצרכן הישראלי משלם עבור מה שמספיק לו.
על המחלוקות בין המשרדים כבר דווח בעבר מספר פעמים. השאלה כרגע היא האם הניסיונות של משרד התקשורת ואגף התקציבים להגיע לנוסח מוסכם של העבודה יצלחו, או שהמחלוקות יישארו בעינן והאוצר יפרסם חוות דעת מיעוט – תרחיש שבמשרד התקשורת היו שמחים להימנע ממנו.
מקורות במשרד התקשורת ציינו כי הם אינם תולים תקוות רבות בפגישה ומתקשים להאמין שיחול שינוי בעמדת שר האוצר.
















