משטרת ישראל יצאה במכרז בהיקף של מאות מיליוני שקלים לרכישת מכשירי קשר חדשים. יש להבחין בין המכרז לציוד קצה לבין ליבת הרשת החדשה, שעליה טרם פורסם מכרז ועליה כבר כתבנו בעבר מספר פעמים. המכרז שפורסם נועד לשדרג את מערכת הקשר הקיימת של המשטרה, המכונה "ניצן", ולהחליף כ-25,000 מכשירי קשר ניידים ונישאים.
המכרז דורש מהספקים לספק מכשירי קשר העומדים בתקן APCO Project 25, תקן מתקדם המשמש כוחות ביטחון ברחבי העולם. הדרישה המרכזית היא למכשירים הפועלים בתחומי תדר מרובים (Multiband), כולל VHF, UHF ו-700/800 MHz. זאת על מנת לאפשר גמישות מרבית בפריסה ובשימוש במכשירים ברחבי הארץ. הפירוט המלא של תחומי התדר הנדרשים:
1. VHF (136-174MHz)
2. UHF (380-470, 450-520MHz)
3. 700/800 MHz (806-825, 851-870MHz, 764-776, 799-806MHz)
המכרז דורש שהמכשירים יתמכו בכל תחומי התדר הללו, מה שמכונה "Multiband Support". זוהי דרישה משמעותית המאפשרת גמישות רבה בשימוש במכשירים בתרחישים שונים ובאזורים גיאוגרפיים מגוונים.
בנוסף, המכרז מציין שהמכשירים צריכים לתמוך ברוחבי פס של 12.5KHz ו-25KHz (בהתאם לתקנות).
בין הדרישות הבולטות במכרז: יכולת עבודה במצבי Trunking, Repeater Mode ו-Talk Around, תמיכה בהצפנה מתקדמת מסוג AES256, יכולות איכון מובנות באמצעות GPS/GNSS, תמיכה בשידור נתונים (DATA) ויכולות מתקדמות כמו OTAP (תכנות מרחוק), עמידה בתקני סביבה ואטימות מחמירים ועוד.
המכרז כולל גם דרישות לאספקת מגוון רחב של אביזרים נלווים, כולל מיקרופונים חיצוניים, אוזניות, סוללות ומטענים. בנוסף, נדרשים הספקים לספק שירותי תחזוקה, התקנות ברכבים, הדרכות ותמיכה טכנית לאורך תקופת ההתקשרות.
היקף ההתקשרות הצפוי עומד על כ-1,500 מכשירים בשנה הראשונה, עם אפשרות להרחבה משמעותית בשנים הבאות. תקופת ההתקשרות הבסיסית היא ל-7 שנים, עם אופציות הארכה עד ל-15 שנים סך הכל.
הליך בחירת הזוכה יכלול מספר שלבים, ביניהם בדיקת עמידה בתנאי סף, בחינת איכות ומחיר, וביצוע הוכחת יכולת (POC) למכשירים המוצעים. המועד האחרון להגשת הצעות נקבע ל-24 בנובמבר 2024.
השאלה הגדולה היא כאמור מה יהיה עם רשת התקשורת של המשטרה ומדוע שם החשכ"ל לא מציע לצאת במכרז לבחינת חלופות למוטורולה סולושנס שכבר 75 שנה היא ספק יחיד של המשטרה. החשכ"ל לא מנדב פרטים אבל ככל הנראה מוטורולה בדרך לקבל פטור ממכרז בליבת הרשת, וזאת על רקע הדרישה של משרד התקשורת לפנות את הרשת הנוכחית שלה בתחום ה – 850 מגה הרץ עד סוף 2025, ולהקים רשת חדשה במקומה כנראה בתחום ה – 400 מגה הרץ.
















