הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הגישה את תגובתה לעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון בישראל נגד מינויה של ד"ר אודליה מינס כממלאת מקום יו"ר מועצת הרשות השנייה. בתגובתה, טוענת הרשות כי אין מקום להתערבות בית המשפט בהחלטה זו, ומדגישה את כישוריה של ד"ר מינס לתפקיד.
לפי התגובה, ביום 4.8.2024 החליטה ממשלת ישראל למנות את ד"ר מינס כממלאת מקום יו"ר הרשות השנייה, בהתאם לחוק. ד"ר מינס, המכהנת כחברת מועצת הרשות השנייה מאז 2018, נבחרה בשל ניסיונה הרב והיכרותה העמוקה עם עבודת הרשות. הרשות השנייה מדגישה את עצמאותה ואת העובדה כי אינה כפופה לאף גורם ממשלתי או אחר. היא טוענת כי לא הייתה מעורבת בהליך המינוי עצמו, שנעשה בסמכות שר התקשורת וממשלת ישראל.
בתגובתה, מציינת הרשות את חשיבות הרציפות התפקודית של פעילות המועצה כגוף רגולטורי מרכזי בתחום התקשורת. היא מזהירה כי ללא יו"ר או ממלא מקום, לא תוכל המועצה לפעול ולקבל החלטות חיוניות בנושאים דחופים כגון תיקון כללי הרשות, אישור בעלי תפקידים ברדיו, ואישור שידורי ימי תרומה.
חברי מועצה וגורמי מקצוע בהנהלת הרשות סבורים, ללא התנגדות, כי ד"ר מינס היא בעלת הניסיון הרב ביותר מבין חברי המועצה. הם מאמינים כי מינויה כיו"ר זמנית יאפשר את המשך פעילותה התקינה של המועצה באופן מיטבי.
הרשות מדגישה כי כגורם האמון על אסדרת תחום השידורים בישראל, שיקול זה של המשכיות ויציבות צריך להילקח בחשבון במכלול השיקולים בעת בחינת העתירה ובשורה התחתונה טוענת כי אין מקום להתערבות בית המשפט בהחלטת המינוי, ומבקשת לדחות את העתירה על מנת לאפשר את המשך פעילותה התקינה והחיונית של מועצת הרשות השנייה תחת הנהגתה הזמנית של ד"ר מינס.
















