חברת התקשורת הוט פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, וזאת באופן מוגבל ובמסגרת הדוחות שמפרסמת החברה האם אלטיס. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ולרבעון הקודם, החברה מציגה תמונה מעורבת של ירידה בהכנסות לצד שיפור ברווחיות ובתזרים המזומנים.
ההכנסות הכוללות של הוט ברבעון השני של 2024 הסתכמו ב-1,015 מיליון שקל, ירידה של 31 מיליון שקל (כ-3%) בהשוואה לרבעון הקודם ו-55 מיליון שקל (כ-5.1%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הירידה השנתית משקפת את האתגרים המתמשכים בשוק, כולל תחרות עזה והשפעות המצב הביטחוני כשהוט בדומה למתחרותיה אינה גובה עבור שירותים בעוטף עזה ובצפון. השחיקה העיקרית נרשמה בהכנסות מהשירותים העסקיים, שירדו ב-26 מיליון שקל (כ-9.9%) ברבעון האחרון ו-27 מיליון שקל (כ-10.2%) בהשוואה שנתית, בעיקר עקב ירידה בהכנסות הקשורות לתשתית פריסת הסיבים עבור IBC.
במגזר הנייח, הוט רשמה הכנסות של 477 מיליון שקל, עלייה של 8 מיליון שקל (כ-1.7%) מהרבעון הקודם, אך ירידה של 29 מיליון שקל (כ-5.7%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מגמה זו משקפת את האתגרים המתמשכים בשוק הנייח, כאשר החברה ממשיכה לחוות שחיקה במצבת הלקוחות. ברבעון זה נרשמה ירידה של 13,000 לקוחות (כ-1.3%), המשך למגמת הירידה השנתית של 37,000 לקוחות (כ-3.6%). עם זאת, הוט מדווחת על גידול במצבת מנויי הסיבים שלה על רשת IBC, אם כי ללא ציון מספרים מדויקים.
במגזר הסלולר, ההכנסות עמדו על 225 מיליון שקל, עלייה קלה של 2 מיליון שקל (כ-0.9%) מהרבעון הקודם, אך ירידה של 12 מיליון שקל (כ-5.1%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. למרות זאת, מצבת לקוחות הסלולר מציגה מגמה חיובית עם גידול של 8,000 מנויים (כ-0.5%) ברבעון האחרון ו-38,000 מנויים (כ-2.6%) בהשוואה שנתית. הגידול ברבעון האחרון התחלק בין 6,000 לקוחות פרי-פייד ו-2,000 לקוחות פוסט-פייד.
למרות הירידה בהכנסות, הוט הצליחה לשפר את רווחיותה. ה-EBITDA עלתה ב-35 מיליון שקל (כ-11.4%) בהשוואה לרבעון הקודם והגיעה ל-341 מיליון שקל, ירידה קלה של 11 מיליון שקל (כ-3.1%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור ה-EBITDA מההכנסות עלה ל-34%, שיפור משמעותי מ-29% ברבעון הקודם ועלייה קלה מ-33% ברבעון המקביל אשתקד.
בתחום ההשקעות, הוט הציגה ירידה משמעותית. ההשקעות (Capex) ברבעון השני של 2024 הסתכמו ב-237 מיליון שקל, ירידה של 77 מיליון שקל (כ-24.5%) מהרבעון הקודם ו-48 מיליון שקל (כ-16.8%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור ההשקעות מההכנסות (Capex Margin) עמד על 23%, ירידה מ-30% ברבעון הקודם ו-26% ברבעון המקביל אשתקד. חשוב לציין כי נתונים אלה אינם כוללים את רכישת זכויות השימוש ברשת IBC, שעמדה על כ-87.8 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.
הירידה בהשקעות, יחד עם העלייה ב-EBITDA, הובילו לגידול משמעותי בתזרים המזומנים החופשי של החברה. התזרים צמח ב-112 מיליון שקל ברבעון והגיע ל-104 מיליון שקל, שיפור דרמטי מהתזרים השלילי של 8 מיליון שקל ברבעון הקודם ועלייה של 37 מיליון שקל (כ-55.2%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
החברה מדווחת כי רשת IBC פרסה סיבים לכ-1.739 מיליון משקי בית נכון לסוף הרבעון השני של 2024, תוספת של יותר מ-100 אלף משקי בית (כ-6.1%) ברבעון. בתחום הסלולר, תשתית רשת דור 5 זמינה כעת ל-70% מהאוכלוסייה, ומספר המנויים על רשת 5G גדל במהלך הרבעון, אם כי לא נמסרו מספרים מדויקים.
כאמור, המצב הביטחוני ממשיך להשפיע על פעילות החברה. הוט מדווחת כי מבצע חרבות ברזל משפיע באופן שלילי, במיוחד במגזר הנייח והסלולר, עם ירידה בהכנסות משירותים הנובעת מהקפאת תשלומים לתושבים שפונו מבתיהם ומירידה בשירותי הנדידה בסלולר.
















