התחרות על השילוב בין סלולר ללוויינות עולה שלב. חברת AST SpaceMobile הודיעה כי בשבוע הבא ב – 12 בספטמבר היא נערכת לשיגור לווייני BlueBird הראשונים שלה, שלדבריה הם 'מערך התקשורת הגדול ביותר שאי פעם הוצב במסלול נמוך סביב כדור הארץ'.
היא צפויה לשגר את חמשת הלוויינים המסחריים הראשונים 'ב-12 בספטמבר או לאחר מכן (תלוי בתנאים) מכף קנוורל, פלורידה. החברה אומרת שהיא בונה את 'הרשת הסלולרית הרחבה הראשונה והיחידה המבוססת חלל, הנגישה ישירות על ידי סמארטפונים ומיועדת לשימוש מסחרי וממשלתי כאחד. ממשלתי הכוונה לגופים מוסדיים כגון משטרה למשל.
החברה טוענת כי ה-BlueBirds כוללים 'את מערכי התקשורת המסחריים הגדולים ביותר שאי פעם הוצבו במסלול נמוך סביב כדור הארץ', והם מתוכננים להגיע ישירות לסמארטפונים סטנדרטיים במהירויות פס רחב סלולרי עבור קול, נתונים ווידאו ויישומים ממשלתיים אחרים שאינם קשורים לתקשורת.
לאחר השיגור, התוכנית היא שהלוויינים יציעו 'שירות פס רחב סלולרי לא רציף' ברחבי ארה"ב ושווקים נבחרים אחרים. הכוונה בלא רציף היא שכרגע 5 הלווינים שישוגרו לא מכסים באופן רציף את כל כדור הארץ, אך בשנה הבאה התוכנית היא לשגר עוד 17 לוויינים שיכסו את כל שטח כדור הארץ.
הנסיינים הראשונים יהיו של שותפותיה AT&T ו-Verizon, כאשר המטרה היא ל'כיסוי ארצי של כ-100%' מהחלל עם למעלה מ-5,600 תאי כיסוי בארה"ב. הכוונה בתאי כיסוי היא לתאים היושבים באתרים הסלולריים.
ההבדל בין הפתרון של סטארלינק לפתרון של AST, הוא שלווייני סטארלינק הם קטנים ושוגרו באלפים לחלל במסלול נמוך כדי לכסות את כדור הארץ. ואילו הפתרון של AST בנוי על מספר הרבה יותר קטן של לוויינים הרבה יותר גדולים (בשטח של מגרש כדורגל) שנפתחים בחלל.
"זהו רגע מכריע עבור AST SpaceMobile כאשר אנו מביאים את החזון שלנו לשפר את הקישוריות הסלולרית באופן גלובלי, בתמיכת השותפים האסטרטגיים שלנו והמחויבות הבלתי מתפשרת של הצוות שלנו," אמר אבל אבלן, מייסד, יו"ר ומנכ"ל AST SpaceMobile. אנו מאמינים שקישוריות סלולרית מבוססת חלל תשנה את האופן שבו אנשים מתחברים, תעצים קהילות ותניע צמיחה כלכלית בקנה מידה גלובלי".
לחברה יש הסכמים עם 45 מפעילי סלולר ברחבי העולם. ישראל לא נכללת ברשימה בשלב הזה.
















