גוברות ההערכות כי חברות הסלולר נוטות להשקיע בשיתופי פעולה פסיביים בבניית אתרים, במקום לבצע עסקאות מכירה וחכירה מחדש (sale-and-leaseback) של מגדלי תקשורת. משיחות עם גורמים בכירים בשוק הסלולר עולה כי החברות מגבירות את שיתוף הפעולה הפסיבי, ולדבריהם ניכרת מגמה ברורה של האצה בתחום זה.
בקרב כל החברות הסלולריות רווחת הדעה כי אין סיכוי רב לעסקאות מכירה וחכירה מחדש, מהסיבה הפשוטה שאלה אינן מייצרות ערך משמעותי עבורן. מנגד, החברות מבינות ששיתוף פעולה פסיבי הוא דרך יעילה בהרבה להפחתת הוצאות הנדל"ן על אתרי תקשורת.
לדברי בכירים בענף הסלולר, מדובר במגמה ארוכת טווח, והתוצאות לא יהיו מיידיות. עם זאת, כבר עתה ניתן לראות כי כמעט כל אתר חדש המוקם נבנה למעשה תחת מסגרת של שיתוף פעולה פסיבי, כפי שמותר לחברות על פי הרגולציה הקיימת.
מבחינה טכנולוגית, שיתוף פעולה פסיבי מתייחס לשיתוף של תשתיות פיזיות כגון עמודים, מגדלים ואתרים, בעוד שהציוד האלקטרוני נשאר בבעלות נפרדת של כל מפעיל. זאת בניגוד לשיתוף פעולה אקטיבי, הכולל גם שיתוף של הציוד האלקטרוני עצמו.
















