נמשכים הדיונים בנוגע לתנאי כניסתה של סטארלינק לישראל. אתמול נערכה פגישה בנושא בהשתתפות נציגי משרד האוצר, משרד התקשורת וגופים נוספים. אף על פי שלפי משרד התקשורת סטארלינק כבר שיגרה לישראל את הטרמינלים, בפועל הדיונים מול החברה נמשכים, וטרם החל השימוש בהם בקרב כיתות כוננות ומוקדי חירום של יישובים בצפון.
במשרד התקשורת מביעים מורת רוח רבה מהתנהלותה של סטארלינק. התחושה היא שהחברה מנסה לנצל את המצב שבו ישראל זקוקה לפתרון עבור צרכים ביטחוניים, כדי לשפר את התנאים המסחריים שבהם תפעל בישראל בעתיד.
במשרד נשמעים קולות המביעים אי-שביעות רצון מופגנת מדרך התנהלותה של החברה. עם זאת, כרגע ממשיכים במגעים מולה בניסיון להגיע להבנות שיאפשרו לה לפעול בישראל במהירות האפשרית, בעיקר בשל החשש מהתלקחות בצפון.
כפי שכבר פורסם, במשרד מעוניינים לבחון פתרונות של שחקנים בינלאומיים אחרים, כגון OneWeb, המספקת שירותים דומים. זאת, בין היתר, כדי להימנע מתלות בלעדית בסטארלינק.

















סטארלינק חברה כוחנית שמנצלת כל הזדמנות להייטיב את התנאים המסחריים עבורה, בלי התחשבות בטובת וצרכי המדינות בהן היא פועלת.
יש אלטרנטיבות עדיפות כפי שהכתב ציין.