בעוד משרד התקשורת בוחן את בקשת בזק להרחבת אזורי פריסת הסיבים האופטיים, הולך וקטן הסיכוי שהמפעילים יוכלו להימנע מביצוע הפרשה חשבונאית בדוחות הכספיים לרבעון השלישי בנוגע לצורך במילוי מחדש של קופת התמרוץ. הסיבה לכך היא שעד תום הרבעון בסוף החודש, קרוב לוודאי שמשרד התקשורת לא יספיק להעביר החלטה במשרד האוצר ובוועדת הכלכלה של הכנסת, אשר עשויה לאפשר זאת.
נרחיב: כפי שפורסם אצלנו https://zmanavir.co.il/internet/25765/ בזק מעוניינת להרחיב את פריסת הסיבים האופטיים שלה. זאת, בעקבות הצעה שקיבלה ממשרד התקשורת לעשות כן באזורים שונים שהוחזרו למשרד, ובהם לא הצליחו לפרוס סיבים מכספי קופת התמרוץ. קופת התמרוץ נדרשת להתמלא מחדש (בשיעור מופחת של 0.2% במקום 0.5%) בהתאם למספר משקי הבית שבהם לא נפרסו סיבים אופטיים.
המפעילים מעוניינים מאוד שמשרד התקשורת לא ידרוש מהם לשלם לקופת התמרוץ. טענתם היא שאם בזק מרחיבה את הפריסה על חשבונה, אין צורך בגבייה לקופת התמרוץ. יש לציין כי המפעילים מממנים 50% מקופת התמרוץ, ובזק מממנת את 50% הנותרים.
בזק ממתינה להחלטת המשרד שיאשר לה להרחיב את פריסת הסיבים, והמשרד אכן צפוי לאשר זאת בימים הקרובים. עם זאת, כל עוד אין החלטה סופית וחלוטה של גורמי הממשלה המבטלת את הגבייה לקופת התמרוץ, החברות מחויבות מבחינה חשבונאית לבצע הפרשה לטובת האירוע. ההחלטה יכולה להתקבל רק לאחר אישור של המשרד, אישור של שר האוצר, ואישור בוועדת הכלכלה של הכנסת. ספק אם כל אלו יתממשו עד סוף החודש, ולכן סביר להניח שהחברות יידרשו לבצע הפרשה נוספת גם ברבעון השלישי.
קופת התמרוץ, שהוקמה בשנת 2021, נועדה לעודד פריסת תשתיות תקשורת מתקדמות באזורים שאינם כלכליים לפריסה עצמאית על ידי בזק. הקופה מתוקצבת על ידי תשלומים שנתיים מחברות התקשורת, כאשר בזק משלמת 50% מהסכום והיתר מתחלק בין שאר המפעילים.
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "המשרד בוחן את בקשת בזק להוסיף אזורי פרישה לרישיונה, ולאחר מכן יבחן את שיעור התשלום הנדרש לקופת התמרוץ בשנת 2024. כוונת המשרד היא לסיים את הבחינה בהקדם האפשרי".
















