ההיערכות לעיבוי אנרגטי באתרי הסלולר בצפון הושלמה, ו – 473 אתרי סלולר שהוגדרו על ידי משרד התקשורת כקריטיים עובו כך שיוכלו לפעול 12 שעות ללא חשמל. לקראת האפשרות של הסלמה בצפון הושלם החלק המרכזי של הפרויקט בהשקעה של 28 מיליון שקל, וכעת פועל המשרד להרחיב אותו למקומות נוספים, גם בעוטף עזה.
שר התקשורת שלמה קרעי אמר אתמול: "לאחר עבודה מאומצת של משרד התקשורת, חברות הסלולר ורח״ל, השלמנו את המענה האנרגטי לאתרי הסלולר בצפון. המהלך הנוכחי יבטיח את מוכנותם של חברות הסלולר לתרחישי הייחוס של הגזרה הצפונית. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לוודא כי משק התקשורת יהיה בעז״ה ערוך ומוכן לכל תרחיש״.
מנכ"לית משרד התקשורת, ענבל משש: "מזה חודשים רבים משרד התקשורת פועל לילות כימים להבטיח את הרציפות האנרגטית במטרופולין חיפה ובמחוז צפון בהתאם להנחיית השר ולתרחישי הייחוס. הפרוייקט, שהתבצע בשיתוף פעולה הדוק עם חברות הסלולר, ורשות החירום הלאומית יאפשר המשך פעילות רציפה של הרשתות הסלולריות במשך שעות רבות ובכך יתרום לחוסן הלאומי, לבטחון התושבים ולהצלת חיים״.
למשרד התקשורת נותר תקציב של עוד 12 מיליון שקל מתוך ה – 40 מיליון שקל שאושרו לפרויקט. מתוכם הוא הקצה עוד כ – 3 מיליון שקלים לטובת עיבוי אנרגטי באתרים קריטיים בעוטף עזה. מדובר על אתרים שנמצאים עד 3 קילומטרים מגבול הרצועה.
















