במשרד התקשורת לא ממהרים לשמוח או לצאת בהצהרות, אך ניכרת שביעות רצון מכך שהפסקות החשמל שאירעו אתמול בצפון כתוצאה מפגיעת טילים לא השביתו את פעילות אתרי הסלולר, שהמשיכו לפעול הודות לפרויקט העיבוי האנרגטי. אתמול סיירו שר התקשורת, שלמה קרעי, ומנכ"לית משרדו, ענבל משש, בצפון וביקרו באתרי תקשורת שנפגעו ותוקנו. אחד האתרים, שגובה במסגרת פרויקט הגנרציה וסבל אתמול מהפסקת חשמל, תפקד במשך שעות ארוכות באמצעות מצברים בלבד. בקרב בכירים במשרד, זוהי אינדיקציה לכך שהפרויקט היה נחוץ ומשיג את מטרותיו.
אמנם אנו נמצאים רק בשלב ראשון של התעצמות הלחימה, אך במשרד מביעים סיפוק מהתוצאות עד כה. עם זאת, המבחן הגדול עוד לפנינו, וסביר להניח שהמצב עלול להידרדר. לפיכך, רק בהמשך ניתן יהיה לבחון באופן מקיף את מידת הצלחתו של הפרויקט.
במסגרת הפרויקט, עובו הגנרטורים באתרי סלולר במרחב חיפה והצפון, בתיאום עם החברות הסלולריות ורשות החירום הלאומית (רח"ל). טווח הגיבוי הוארך מ-2-4 שעות ועד ל-12 שעות ויותר. הפרויקט הסתיים בסוף אוגוסט, וכעת עוברים לשלב הבא שלו, הכולל הרחבה נוספת בצפון ובעוטף עזה.
















