בחברת החשמל לישראל (חח"י) מביעים אופטימיות זהירה בעקבות השימוע שפרסם אתמול משרד התקשורת בנושא הרחבת מספר השחקנים בתחום תשתיות הסלולר. חח"י מתכננת זה זמן רב להיכנס לתחום, אך המהלך היה מותנה בפרסום מדיניות שתאפשר זאת. עם זאת, לחברה צפויה עוד דרך ארוכה עד למימוש תוכניתה, והיא תידרש לאישורים מצד רשות החברות הממשלתיות ומשרד האנרגיה, כאשר במקביל משרד האוצר אינו מחסידי התוכנית.
בכיר בחברת החשמל אישר היום בשיחה עם "זמן אוויר" כי החברה מתכוונת ליישם מודל הדומה למודל IBC הפורסת סיבים אופטיים ומוכרת קווים סיטונאיים למפעילים. כלומר, החברה תעסוק בתחום תשתיות הסלולר, אך לא תהיה שחקן בעצמה, אלא תחכיר את תשתיות רשת החלוקה שלה לטובת הקמת אתרים סלולריים קטנים. הוא הסביר כי בתחילה הייתה בחח"י תוכנית להקמת המיזם בשותפות עם החברות הסלולריות, ואולם מדיניות המשרד, כפי שפורסמה בשימוע, אוסרת זאת. לפיכך, החברה תחפש שותפים מהמגזר העסקי.
לפי פרסומים קודמים, חח"י כבר ניהלה שיחות עם קרנות השקעה שהתעניינו בשותפות עימה. כעת נודע כי החברה מקיימת שיחות עם החברות הסלולריות כדי להציג בפניהן את התוכנית. ממה שנודע, התוכנית אינה נופלת על אוזניים ערלות, וחלק מהחברות ממתינות לראות מה יהיה המודל הסופי לאחר שיעבור את כל האישורים הרגולטוריים.
ברשת החלוקה של חח"י קיימים כ-300,000 עמודי חשמל. הכוונה היא להקים תאים זעירים בגובה של כ-3.5 מטרים מעל הקרקע, ולבצע את כל פעילות ההתקנה והתחזוקה ברשת 'חיה', ללא הפרעה או שיבוש באספקת החשמל. בנוסף, החברה מתכננת לנצל תשתיות שלה במסגרת תוכניות הטמנה של קווי חשמל.
המטרה של המשרד על פי השימוע היא להביא לכניסת שחקנים חדשים לשוק תשתיות הסלולר כדי להוביל לתחרות מוגברת ולשיפור הכיסוי הסלולרי ברחבי הארץ.
הכניסה הצפויה של חח"י לתחום תשתיות הסלולר מתיישבת עם מגמה עולמית של חברות חשמל המגוונות את פעילותן לתחומי התקשורת, כאשר גם חברות התקשורת נכנסות לתחום החשמל והשקיעו בפרויקטים של תשתיות תקשורת בשנים האחרונות בישראל ובעולם.
















