משרד התקשורת מעדיף כי חברות ה-ISP ובזק יגיעו להבנות לגבי המחירים בשוק הסיטונאי. עם זאת, כפי שהמצב נראה כעת, הסיכוי לכך נמוך, ולא תהיה למשרד ברירה אלא לקבוע את המחיר בעצמו. בשבוע הבא, כל הצדדים אמורים לדווח למשרד התקשורת על תוצאות השיחות בנוגע למחיר, וזאת לבקשת המשרד ולאחר שקבע כי הספקיות אינן רשאיות לעכב תשלומים לבזק בשל מחלוקות על גובה התשלום.
מחירי השוק הסיטונאי הם חלק מרפורמה רחבה שהחלה בשנת 2015, ושנועדה להגביר את התחרות בשוק התקשורת הקווית ולהוזיל את המחירים לצרכנים. גובה המחיר הסיטונאי למעשה קובע האם הספקיות יוכלו להתחרות בשוק או לא, ולכן נוצר מתח קבוע שמחייב את המשרד להיות עם יד על הדופק ולפקח על המחיר.
בזק, שהיא בעלת התשתית העיקרית, ניסתה להגיע להבנות מול ספקיות האינטרנט בשבועות האחרונים. הספקיות מצדן שילמו את התשלומים שעיכבו, אך העובדה שלא הושג הסכם משמעה שהמשרד ייאלץ בחודש נובמבר לפרסם את המחיר הסיטונאי המעודכן. השאלה המרכזית היא האם המשרד ינקוט בצעדים כלשהם ברגע שידווחו לו כי לא הגיעו להבנות, או שמא יוותר על הניסיון. היות שאנו נכנסים לחודש של חגים, הסיכוי שהמשרד יפעל באופן מיידי נמוך מאוד, וספק אם יש לו כלים אפקטיביים לגרום לצדדים להגיע להסכמות.
















