האתרים הסלולריים בעוטף עזה יעובו אנרגטית עד 12 שעות עד סוף נובמבר השנה ובכך תושלם עיקרה של תוכנית הגיבוי של משרד התקשורת. מדובר על 43 אתרים שהוגדרו כחיוניים לגיבוי והם נמצאים במרחק של לא יותר מ – 300 מטר מקו הגבול. עלות התוכנית היא 3 מיליון שקל שהמשרד כבר הצהיר שתקצב כחלק מיתרה שנותרה לו מהפרויקט שביצע בצפון במאות אתרים.
הגם שהתרחיש להתקפה נוספת בדרום נראה קלוש לטווח הקרוב, הוחלט בכל זאת לבצע את הפרויקט גם בעוטף עזה, וזאת לכל מקרה. כזכור, האתרים הסלולריים בעוטף נפגעו כבר בשלב הראשון של המתקפה כדי לשבש את התקשורת באזור. מאז האתרים שוקמו ועובו גם עבור הכוחות שנמצאים בתוך הרצועה.
הערכה הרווחת במשרד התקשורת היא שפרויקט הגנרציה הוכיח את עצמו, והיכן שהיו הפסקות חשמל כתוצאה מפגיעות טילים, האתרים הסלולריים תפקדו היטב עד שחזר החשמל וכך התאפשרה תקשורת סלולרית רציפה. האתרים הסלולריים שגובו אותרו מבעוד מועד כקריטיים משום שהם גם הזינו אתרים נוספים בסביבתם.

















3 ק"מ…. לא 300 ק"מ ולא 300 מטר