משרד התקשורת נענה לחלק ניכר מבקשותיה של קבוצת מילגם, הרוכשת את השליטה בדואר ישראל, בנוגע לאופן הפיקוח על פעילות בנק הדואר. לאחר בחינת ההתייחסויות שהובאו בפניו, המשרד מתכוון לתקן את נוסח התקנות שפורסמו להערות הציבור. התיקון המרכזי הוא הטלת חובה על דירקטוריון בנק הדואר לקבוע תנאי כשירות למנהל הכללי של בנק הדואר בלבד, במקום הדרישות המקוריות שחלו על מגוון רחב יותר של נושאי משרה.
משרד התקשורת קידם לאחרונה תקנות חדשות לקביעת תנאי כשירות לנושאי משרה בחברת דואר ישראל ובחברת הבת שלה, בנק הדואר. תקנות אלה נוצרו על רקע תהליך ההפרטה של חברת הדואר והצורך להבטיח ניהול תקין של השירותים הכספיים.
לפי טיוטת התקנות המקורית, נושאי משרה בכירים כגון מנכ"ל, מנהל בנק הדואר, מנהל סיכונים ומנהלים בכירים נוספים נדרשו לעמוד בתנאי כשירות מחמירים. הדרישות כללו תואר אקדמי רלוונטי או ניסיון של לפחות שלוש שנים בתחום, וכן היעדר עבר פלילי משמעותי.
דרישות מחמירות במיוחד נקבעו למנכ"ל וליושב ראש הדירקטוריון של בנק הדואר, אשר נדרשו להיות בני 25 לפחות, בעלי תואר אקדמי רלוונטי או ניסיון ניהולי בכיר של חמש שנים לפחות.
התקנות העניקו סמכויות פיקוח נרחבות למפקח מטעם משרד התקשורת, כולל אפשרות להתנגד למינויים ואף להורות על הפסקת כהונה של נושאי משרה שאינם עומדים בתנאים.
בעקבות ההערות של קבוצת מילגם, שיוצגה על ידי עורך הדין רז ניזרי, הוחלט להסיר את ההתערבות לגבי רוב בעלי התפקידים. ההסתייגויות נותרו רק לגבי כשירותו של מנהל בנק הדואר, אשר מינויו ייקבע על ידי דירקטוריון הבנק.
בנק הדואר מחזיק בפיקדונות ציבור בהיקף של כ-5 מיליארד שקל ומהווה שחקן מרכזי במערך התשלומים במשק הישראלי. לפי נתוני בנק ישראל, בנק הדואר מבצע כ-30% מהעברות התשלומים במשק, מה שמדגיש את חשיבותו במערכת הפיננסית הישראלית.
















