תת אלוף (במיל) צבי אמיד, נפטר בגיל 92. אמיד, היה בעברו קצין קשר ראשי וכשפרש הקים את חברת בזק.
בספרו, המדיום הוא המסר: התקשורת בישראל כתב עליו המחבר דני רוזן: "משרד התקשורת, כמשרד ממשלתי, כשל בתפקידו לספק שירותי תקשורת לציבור בישראל, וממשלת ישראל החליטה להקים חברה ממשלתית ולהעביר את האחריות לאספקת השירותים מהמשרד לחברה. צבי אמיד נענה לאתגר שהעמיד בפניו שר התקשורת, מרדכי ציפורי, וקיבל על עצמו את משימת הפרדת שירותי הטלקומוניקציה ממשרד התקשורת והקמת חברת בזק, כחברה ממשלתית האחראית למתן שירותי טלקומוניקציה לציבור בישראל, אחת מהרפורמות היותר מהותיות שאירעו אי פעם בשירות הציבורי בישראל".
"הרמטכ"ל דאז, רא"ל רפאל איתן, אישר, וצבי השתחרר מצה"ל ויצא לדרך חדשה. התהליך חייב הסכם להעברת נכסים מהמדינה לחברת בזק והסכם עם איגוד העובדים. ההסכמים נחתמו ב־1 בפברואר 1984, וחברת בזק הפכה לעובדה קיימת. כעשרת אלפים עובדים עברו ממשרד התקשורת לחברה החדשה, שכוננה מערכת ניהולית וארגונית חדשה מן היסוד, גייסה משאבים והצליחה תוך שנים ספורות להקים תשתית בהיקף רחב, לענות תקשורת נתונים ותמסורת ולשפר מהותית את טיב השירות".
הלוויתו תתקיים ביום ב' ה – 7.10 בשעה 11:00 בבית העלמין רמת השרון צומת מורשה.
















