משרד התקשורת פנה בסוף השבוע האחרון לחברות בזק ו-yes בבקשה לקבל נתונים ומידע על מבצעים שערכו בשנה האחרונה בתחום הסיבים האופטיים. הפנייה נעשתה בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד, המעלות חשש כי לכאורה yes יצאה עם מבצעים על בסיס תנאים מיטיבים בהשוואה לתנאים שהם מקבלים מבזק וזאת במסגרת מדיניות צמצום המרווחים ומדיניות השוק הסיטונאי.
חשיבות הבדיקה נעוצה בעיקר בכך שבאמצעותה מבקש משרד התקשורת לנתח את מערכת היחסים בין החברות לקראת הדיון הצפוי בנושא ההפרדה המבנית ביניהן. לאורך השנים, בדק המשרד מבצעים רבים שנערכו בקבוצת בזק, מתוך חשש שחברת האם מיטיבה עם חברות הבנות שלה. עם זאת, מרבית התלונות בנושא זה הסתיימו ללא ממצאים משמעותיים.
חשוב לציין כי בזק מקפידה מאוד על עמידה בכללי הרגולציה בנושא זה, ובדרך כלל מעניקה לחברות הבנות שלה תנאים דומים לאלה שהיא מציעה למפעילים מתחרים. למרות זאת, המתחרים סבורים כי החברות הבנות מקבלות תנאים טובים יותר, אך מתקשים להוכיח זאת. נקודה נוספת שתעלה בדיון בצדדים היא ממי yes רוכשת את קווי האינטרנט שלה. כרגע מי שמוכרת לה היא גילת טלקום.
הפעם, הסוגיה רגישה במיוחד מכיוון שמשרד התקשורת מתכוון להשתמש במידע שיקבל גם במסגרת הבדיקות שיחל לערוך בנושא ההפרדה המבנית בין בזק ל-yes. בעלת השליטה בבזק, קרן סרצ'לייט, מבקשת לבטל את ההפרדה המבנית. המשרד הודיע כי ברבעון הנוכחי יחל בבדיקת הסוגיה, שלה השלכות משמעותיות על כל הקבוצה.
על פי הערכות בשוק ברבעון השני התחלק שוק תשתיות הסיבים האופטיים בין בזק שהחזיקה 29% (ריטייל), פרטנר עם 27%, סלקום 19%, הוט 16%, yes 4%, ואחרים המחזיקים אחוזים בודדים באזורי תמרוץ וכדומה.
בשבוע שעבר הודיע ועד העובדים בבזק על הפסקת השיחות עם ההנהלה בנושא ההפרדה המבנית. זאת לאחר שחש כי ההנהלה מתמהמהת ואינה מתכוונת באמת להגיע להבנות על ההטבות שיקבלו עובדי בזק ו-yes במקרה של ביטול ההפרדה המבנית בין החברות. במקביל, גם ועד עובדי פלאפון הצטרף לדרישה וביקש לנהל משא ומתן על הטבות לעובדי החברה, בטענה כי תרמו רבות להתייעלות בחברת yes בשנים האחרונות במסגרת הניסיון להקים קבוצה משותפת של החברות הבנות.
מבזק נמסר: “בזק פועלת בהתאם לתקנות וההנחיות משרד התקשורת. אנו נמצאים בקשר ישיר ושוטף עם גורמי המקצוע במשרד התקשורת וממשיכים לשתף פעולה בנושאים השונים״.

















אלוביץ סטלה הולנדר וואלה נתניהו ומשרד התקשורת זוכרים את הפרשה שלא הסתיימה בין בזק ו yes ורשות המיסים וקיזוזים של מיליארדים בין בזק ו yes מספיק מדינת בננות הרסתם את משרד התקשורת ורשות הדואר.