חברת IBC הופיעה בפני משרד התקשורת בשבוע שעבר בשימוע בסוגיית סגירת רשתות הנחושת הישנות של בזק ושל הוט. לכאורה לא ברור מדוע בחרה IBC להופיע בפני הוועדה המייעצת, שכן אין לה נגיעה ישירה לתחום, אבל נראה שהיא בכל זאת בחרה להופיע כאשר הטיעונים שהעלתה מתכנסים תחת הצורך שלא להכניס עוד מתחרים לשוק, ונדמה שעל הדרך היא גם תורמת תרומה לחיזוק הטענות של הוט.
מסתבר ש – IBC מוטרדת מהחובה שהטיל משרד התקשורת על הוט לפרוס רשת במקומות שבהם IBC לא פורסת, מה שגורם לחשש שהוט תפרוס עצמאית ותפסיק להשקיע ב – IBC.
את עמדת הוט הבאנו בהרחבה בשבוע שעבר, והיא שונה מהעמדה של IBC שלא רוצה עוד מתחרים בשוק שהוא מאוד רווי. הוט סבורה שקביעת המשרד שמחייבת אותה לפרוס תשתיות סיבים במקומות שבהם IBC לא פורסת, היא טעות גדולה משום שמדובר במהלך שמנוגד לתכלית האסדרה לפיה IBC היא זרוע פריסת הסיבים של הוט, ואין סיכוי שהוט תקים רשת מקבילה נוספת במקומות שבהם IBC לא פורסת.
ייתכן שהעמדה של IBC היא עצמאית ובאה להגן על האינטרסים שלה, יחד עם זאת לא מן הנמנע שהיא נרתמת לאינטרס של הוט כבעלת מניות מרכזית בה, כדי לסכל את כוונת משרד התקשורת. נזכיר שהוט מעמידה את חלקה למכירה ב – IBC כאשר ישנה החלטת דירקטוריון להרחבת הפריסה שלה ל – 2.3-4 מיליון משקי בית, כך שגם אם המכירה לא תצא אל הפועל ההחלטה של בעלי המניות היא להמשיך בהשקעות.
















