ההפרדה המבנית בין בזק לבין יס טרם נדונה, אך הצדדים כבר מניעים מהלכים בשטח. לזמן אוויר נודע כי יס מתכננת להעביר את שירותי תשתית האינטרנט שלה, אותם סיפקה לה גילת טלקום תחת הסכם למספר שנים, לבזק. יס אינה מספקת את שירותי האינטרנט בעצמה ללקוחותיה במסגרת חבילות הטריפל שהיא מוכרת, אלא בחרה מסיבותיה לספק את השירות באמצעות ספקית אינטרנט חיצונית. כעת היא מתכוונת להעביר את הפעילות לבזק.
בשבועות האחרונים התקבלו יותר ויותר אינדיקציות ששתי החברות כבר נערכות בשטח, וקבלנים המספקים שירותים ליס החלו לדבר על כך בגלוי. מדובר בכ-70 אלף לקוחות שבזק תקלוט.
סוגיית ההפרדה המבנית בבזק היא אירוע שבקבוצה מתייחסים אליו ברגישות יתרה, זאת לאור העובדה שהמשרד הודיע לחברה כי יבחן את הסוגיה ברבעון הנוכחי השנה. בזק אמורה להפיק מכך תמורה אדירה, ומכאן החשש הגדול, גם מול העובדים בבזק, ביס ובפלאפון שהצהירו שלא יאפשרו להתקדם בביטול ההפרדה ללא הסכמות מולם. סביר להניח שגם למתחרותיה של בזק יהיה מה להגיד בהקשר הזה.
אתמול, נזכיר, פרסמנו שהמשרד בודק טענות של מתחרים להטבות שמקבלת לכאורה יס מבזק במסגרת מבצעים שיווקיים. בבזק דחו את הטענות, ואילו ביס הסבירו שספקית האינטרנט שלה היא בכלל גילת, כך שאין קשר להטבות שהיא לכאורה קיבלה מבזק. ואולם, כפי שציינו בראשית הכתבה, בזק ויס כבר נערכות בפועל לכך שאת שירותי האינטרנט ביס תספק בזק ויהיה מעניין לראות כיצד יגיב לכך משרד התקשורת.
בזק ויס סירבו להתייחס לסוגיה.
















