הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הביעה היום התנגדות נחרצת להצעת חוק חדשה המבקשת להעביר את הפיקוח על מדידת נתוני הצפייה בטלוויזיה לידי משרד התקשורת. על פי ההצעה, שר התקשורת יוסמך לקבוע את שיטת המדידה ואופן פרסום נתוני הרייטינג. במכתב תגובה שהוציאה הרשות השנייה, היא מזהירה כי מדובר ב"התערבות בוטה בשוק הפרסום והמדיה" וכי שינוי כה מהותי עלול אף להוביל לסגירת ערוצי טלוויזיה. עמדת הרשות לא נחתמה על ידי המנכ"לית או היו"ר ברשות וגם לא צויין למי היא מיועדת.
הרשות מדגישה כי בכל המדינות הדמוקרטיות המערביות, מדידת הרייטינג מתבצעת על ידי גופים עצמאיים ובלתי תלויים, ללא מעורבות ממשלתית. בישראל, הוועדה הישראלית למדרוג, המורכבת מנציגי ערוצי הטלוויזיה והפרסומאים, אחראית כיום על מדידת נתוני הצפייה.
"כידוע ועדת המדרוג קובעת את "המטבע" בו סוחרים הגופים הרלבנטיים לקניית/ מכירת פרסומות וכן קבלת החלטות מקצועיות בקשר לתכניות ולפרוגרמינג. כפועל יוצא ממטרות אלה הועדה מורכבת מהגורמים הרלבנטיים בשוק )ערוצי הטלוויזיה ופרסומאים( וממומנת על ידם. כמו כן הנתונים מתפרסמים מדי יום. לאור העובדה שמדובר בעניין שמוסדר על ידי השוק החופשי, בהסכמה ביניהם ובאופן התואם לאינטרס של השוק החופשי אנו לא רואים כשל שוק כלשהו המצריך התערבות של הממשלה בשוק זה".
"אין בהצעת החוק תשתית עובדתית ונתונים בדוקים המציגים בעייתיות במדידה הנוכחית", נכתב במסמך הרשות. "לאור העובדה שמדובר בעניין שמוסדר על ידי השוק החופשי, בהסכמה ובאופן התואם לאינטרס של השוק, אנו לא רואים כשל שוק כלשהו המצריך התערבות ממשלתית".
















