קרן נוי חתמה על הסכם השקעה ראשון בכניסה לשותפות עם משפחת זיסאפל בחברת בינת דאטה סנטרס. כחלק מהסכם ההשקעה, הקרן תשקיע בחברה למעלה מ-200 מיליון שקל. בהודעה לא נמסר לפי איזה שווי בוצעה העסקה והאם קרן נוי הופכת לבעלת השליטה בחברה אך הערכות הן שלא.
בנוסף, תשקיע הקרן סכומי כסף משמעותיים נוספים שיכולים להגיע למאות מיליוני שקלים, בהתאם להתפתחות החברה בתחום, ובמלים אחרות הכסף מיועד להרחבת ההשקעה בחוות שרתים חדשות.
ההודעה על העסקה באה בעקבות הודעה על כך שקרן נוי מסרה היום על השלמת סגירה ראשונה בהיקף של כ-2 מיליארד שקל להקמת קרן חמישית. בסה"כ, צפויה הקרן החמישית לגייס עד 2.5 מיליארד שקל.
הקרן מסרה בהודעה שפרסמה כי הגיוס מצביע על הבעת האמון הגדולה של משקיעי הקרן הוותיקים אשר משקיעים בקרנות נוי באופן שוטף, כאשר חלקם אף הגדילו את השקעתם ביחס לקרן נוי 4, וביניהם כלל, מנורה, עמיתים, מגדל, הפניקס, מיטב דש ילין לפידות קרנות המורים והגננות ועוד.
נזכיר שהקרן הוזכרה לאחרונה בהקשר של עסקאות מגדלים בתחום הסלולר, וכמי שעשויה להוביל עסקה במסגרתה תרכוש מחברות הסלולר את אתרי הסלולר שברשותן ותשכיר להן אותן בחזרה. כרגע האירוע הזה לא מתקדם, אך הוא עדיין באוויר.
רועי זיסאפל, יו"ר קבוצת בינת: "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם "קרן נוי" מובילה בפיתוח תשתיות ובמחויבותה לתעשייה הישראלית. לקבוצת בינת שיתופי פעולה קודמים ומשמעותיים עם קרן נוי, כדוגמת עיר הבה"דים. הצטרפות הקרן כמשקיעה מאפשרת את האצת הפעילות, בניית מרכזי דאטה סנטרס חדשים והמשך ביסוסה של בינת דאטה סנטרס כחברה המובילה בתחום הדאטה סנטרס באיכות וחדשנות כמו כלל החברות בקבוצת רד-בינת".
מקרן נוי נמסר: "התוצאות העסקיות והפיתוח המשמעותי והמהיר של "בינת דאטה סנטרס" מוכיחים כי החברה ביססה את מעמדה כגורם משמעותי בשוק המתפתח בתחום הדאטה סנטרים. הקרן החליטה להיכנס כמשקיעה בחברה, לאור הצלחות החברה ולאחר הכרות ושותפות רבת שנים עם משפחת זיסאפל והוצאה לפועל של פרוייקטי תשתית רבים ומוצלחים. אנו רואים בחיבור לבינת דאטה סנטרס חיבור אסטרטגי אשר יאפשר את המשך הצלחתה כמובילה בתחומה".
אלי משה, מנכ"ל בינת דאטה סנטר: "כיום יש בבעלות החברה 7 דאטה סנטרים בישראל עם מעל 100 לקוחות מקומיים ובינלאומיים ואנו נמצאים בעיצומה של תנופת פיתוח משמעותית. החוזקה הגדולה שלנו היא השייכות לקבוצת החברות של בינת, עם ניסיון מקצועי נצבר של עשרות שנים. הפרויקטים שאנו מקימים ומנהלים הינם מורכבים ותחת סידורי אבטחה, רמת מיגון, שרידות ויתירות גבוהים ביותר ולפיכך ההשקעות הגדולות הנדרשות בהם. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם "קרן נוי" יביא להאצת פיתוח החברה והמשך ביסוס מעמדה המוביל בשוק המקומי והבינלאומי".
"קרן נוי" הוקמה בשנת 2011 על-ידי השותפים המנהלים פיני כהן, רן שלח וגיל-עד בושביץ והשקיעה ביותר מ- 30 פרוייקטים מהגדולים והבולטים בישראל בתחומי התשתיות, לרבות כבישים, אנרגיה, תחבורה ציבורית, פרוייקטים עם משרד הביטחון ואנרגיה מתחדשת. בין ההשקעות הבולטות של הקרן ניתן למנות את כביש חוצה ישראל, כביש 6 צפון, עיר הבה"דים, תחנות הכוח התרמו-סולאריות באשלים, תחנת הכוח הפרטית IPM , אלון גז ועוד.
















