משרד התקשורת יעניק תמריצים כספיים לרשויות מקומיות שישתפו פעולה בהקמת אתרים סלולריים חדשים. ההחלטה התקבלה ביום חמישי האחרון, עם אישור תקציב ייעודי בסך 25 מיליון שקלים למטרה זו. משרד התקשורת צפוי לגבש בקרוב את הקריטריונים המדויקים להקצאת התקציב.
אף שמדובר בתקציב צנוע יחסית לציפיות המקוריות של משרד התקשורת, הוא מהווה פריצת דרך במאמצים לקידום תשתיות התקשורת בישראל. התקציב הוא תוצאה של משא ומתן מורכב בין משרד התקשורת למשרד האוצר, על רקע המלצות הצוות הבין-משרדי לקידום טכנולוגיית הדור החמישי.
במסגרת המשא ומתן, משרד התקשורת ביקש ליצור זיקה בין אגרות התדרים, שמשלמות החברות הסלולריות, לבין ההשקעה בהקמת אתרים חדשים. ואולם, משרד האוצר התנגד להצעה זו בתוקף, מה שהוביל לפשרה הנוכחית.
מסקנות הצוות הבין-משרדי כוללות מספר צעדים משלימים כמו עידוד המגזר הממשלתי להקמת אתרים סלולריים במתקני ציבור, לרבות תחנות משטרה ומכבי אש, גיבוש חוזים אחידים במחירים מוסכמים מול מִנהל הדיור הממשלתי ויצירת מנגנוני תיאום מהירים בין הרשויות המקומיות לחברות התקשורת וכו'.
הצוות הוקם בשנה שעברה עם הקמתה של הממשלה במטרה להתמודד עם הבעיה של ישראל במיקום שלה בדירוג העולמי במהירויות גלישה בסלולר.
















