בזק-ג'ן ופאוורג'ן חתמו היום על הסכם אסטרטגי עם חברת פריים אנרג'י לרכישת חשמל ממתקני אגירה בהיקף של כ-1.2-1.3 מיליארד שקל. ההסכם, שתקף ל-20 שנה, נועד לגוון את מקורות האנרגיה של בזק-ג'ן – שותפות שהחלה לפעול רק לפני מספר חודשים במסגרת פתיחת שוק החשמל הביתי לתחרות. לדברי גורמים המקורבים למיזם, העסקה היא שגרתית והייתה צפויה כבר מהרגע שהמיזם הוקם. לדבריהם, החברות בשוק נוהגות לגבות אחת את השניה ובכל מקרה המחיר לצרכן לא ישתנה.
על פי ההסכם, פריים אנרג'י תספק חשמל ממתקני אגירה בקיבולת כוללת של 400 מגה-וואט לשעה, כאשר בזק-ג'ן תרכוש 320 מגה-וואט שעה ופאוורג'ן תרכוש את 80 המגה-וואט שעה הנותרים. המתקנים צפויים לקום במהלך 2025 לצד מתקנים סולאריים בהספק של כ-80 מגה-וואט.
העסקה מתבצעת על רקע הרפורמה במשק החשמל שהחלה בתחילת 2024, במסגרתה נפתח שוק אספקת החשמל הביתי לתחרות. בזק-ג'ן, שותפות בבעלות שווה של בזק ופאוורג'ן, מציעה ללקוחותיה חיסכון שנתי של עד אלף שקלים בחשבון החשמל, בהתאם להיקף הצריכה.
"אנו שמחים לקחת חלק במהפכת האנרגיה בישראל," אמר ניר דוד, מנכ"ל בזק ויו"ר בזק-ג'ן. "שיתוף הפעולה עם פריים אנרג'י יאפשר לנו לספק חשמל מוזל תוך מתן שירות חכם ודיגיטלי."
ירון קיקוז, מנכ"ל פריים אנרג'י, ציין כי ההסכם מצטרף להסכם קודם עם אלקטרה פאוור, ויחד הם מבטיחים מכירת חשמל בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל ל-20 שנה. "עם פתיחת שוק החשמל לתחרות אנו עדים לביקוש הולך וגובר לאנרגיה ירוקה," אמר קיקוז.
פריים אנרג'י מתכננת להקים את מתקני האגירה בצמוד למתקנים פוטו-וולטאיים במסגרת הליך תחרותי דו-שימוש. החברה מחזיקה ב-38 תשובות מחלק להקמת פרויקטים סולאריים בהספק כולל של כ-252 מגה-וואט, עם תעריף מובטח וצמוד למדד עד מרץ 2040.
















