ניצחון משמעותי נרשם להנהלת גילת טלקום בראשות יושב ראש הדירקטוריון, עמי בר לב, והמנכ"ל, איציק בן-אליעזר, באסיפה הכללית של החברה שהתקיימה אמש. דרישתן של החברות שידורית וגולדפון, המחזיקות יחד ב-25% ממניות החברה, למנות דירקטור מטעמן ולערוך שינויים בתקנון החברה – נדחתה. במקום זאת, אושר מינויו של הרן לבאות, לשעבר סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, כדירקטור חיצוני חדש.
בשלוש השנים האחרונות הובילה הנהלת החברה מהפך אסטרטגי מרשים. לאחר שיורוקום, בבעלות שאול אלוביץ, נאלצה למכור את אחזקותיה בחברה, ניצבה גילת טלקום במצב מאתגר: הפסד מצטבר של כ-18 מיליון דולר, חשיפה גבוהה לשווקים מסוכנים באפריקה, היעדר גרעין שליטה ומסחר דליל במניה.
תחת ההנהלה החדשה, נרשם צמצום משמעותי של החשיפה לשווקי אפריקה, הגדלת הפעילות במגזר הביטחוני-ממשלתי, וכניסה לתחום שירותי התקשורת בישראל.
התוצאות העסקיות לא איחרו לבוא: תוך שנה בלבד עברה החברה מהפסדים לרווח נקי, תוך הפחתת הסיכונים התפעוליים, שוק ההון הגיב בהתאם: מחיר המניה רשם עלייה של למעלה מ-100% בתוך שנה, ונפח המסחר גדל משמעותית.
אתמול נערכה אסיפה כללית טעונה מאוד, בסופה נקבע ניצחון ברור להנהלה המכהנת ולאסטרטגיה שלה. לא נכנס דירקטור מטעם בעלי העניין ולעומת זאת, נבחר דח"צ חדש, הרן לבאות, לשעבר סמנכ״ל הכלכלה במשרד התקשורת מתוך מטרה לחזק את האסטרטגיה הנוכחית של החברה.
















