המינהל האזרחי ביהודה ושומרון צפוי לפרסם בקרוב מכרז להקמת עשרות אתרים סלולריים באזור. החברות הסלולריות ממתינות בציפייה דרוכה לפרטי המכרז, שעליו עמלו במינהל האזרחי בחודשים האחרונים.
על פי הערכות, המינהל האזרחי נוטה להעדיף שחקנים עצמאיים על פני חברות הסלולר המסורתיות. בכירים בענף מדווחים כי למרות התייעצויות שקיים המינהל עם חברות הסלולר, נראה כי השפעתם של גורמים פרטיים, דוגמת חברת "עוגנים בירוק", תהיה משמעותית יותר בעיצוב המכרז. עם זאת, התמונה המלאה תתברר רק עם פרסומו הרשמי. בכירים בקרב החברות ציינו כי לידע ולניסיון של החברות אין תחליף בכל הקשור להקמת אתרים סלולריים וחבל שלא התייעצו איתם יותר.
מטרת המכרז היא להקצות עשרות שטחים להקמת אתרי סלולר חדשים, במטרה לשפר משמעותית את הכיסוי הסלולרי באזור יהודה ושומרון. כיום האזור סובל ממחסור חמור באנטנות, מצב הפוגע בביטחון התושבים. לאחר שנים של הזנחה, הוקצה תקציב ייעודי של 50 מיליון שקל לטיפול בבעיה בעקבות התערבותו של שר התקשורת שלמה קרעי.
המצב מורכב: מחד גיסא, חברות הסלולר אינן עומדות בתנאי הרישיון שלהן בכל הנוגע לכיסוי האזור. מאידך גיסא, קשה להאשימן בכך, שכן מדובר באזור מאתגר מבחינה טופוגרפית, הסובל גם מתופעות של חבלה ונזק לתשתיות.
נזכיר כי שר התקשורת שלמה קרעי כבר אמר שבעקבות הפרויקט הוא יגביר את האכיפה והפיקוח על החברות הסלולריות ביו"ש כדי לוודא שהקליטה ביו"ש תהיה באותה רמה כמו בשאר חלקי הארץ.
המינהל האזרחי מיפה אזורים רבים הסובלים מקליטה לקויה וקבע מיקומים אסטרטגיים להקמת אתרים חדשים. המכרז יהיה פתוח הן לגורמים פרטיים והן לחברות הסלולר, כשהמטרה היא לעודד שיתופי פעולה להרחבת הכיסוי הסלולרי. המכרז לא יפורסם באופן פומבי, אלא יהיה זמין רק למי שיפנה ישירות למינהל האזרחי.
















