רבעון ראשון למנכ"ל סלקום החדש אלי אדדי עם תוצאות יציבות ברבעון השלישי של 2024, ועם רווח נקי של 56 מיליון שקל, עלייה של 5.7% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-1.116 מיליארד שקל, ירידה קלה של 0.8% לעומת הרבעון המקביל, כאשר הפגיעה העיקרית נובעת מהשפעות מלחמת חרבות ברזל על הכנסות מנדידה ושירותי פריפייד.
החברה ממשיכה להציג צמיחה בבסיס הלקוחות, עם גידול של 17 אלף מנויי סלולר ברבעון לסך של 3.57 מיליון מנויים, וגידול של 8 אלף מנויי אינטרנט לסך של 373 אלף. מגמה חיובית (תוספת של 16 אלף ברבעון) נרשמת בתחום הסיבים האופטיים, עם 311 אלף מנויים המהווים כ-83% ממנויי תשתית האינטרנט.
במגזר הנייד, נרשמה ירידה של 7.9% בהכנסות משירותים שהסתכמו ב-468 מיליון שקל, בעיקר עקב הפחתה רגולטורית בדמי קישור גומלין וירידה בהכנסות נדידה בעקבות המלחמה. מנגד, הכנסות מציוד קצה צמחו ב-22% ל-249 מיליון שקל – תחום שרשת דינמיקה שבבעלות סלקום בעיקר אחראית עליו ומובילה בו את השוק בפער ניכר ממתחרותיה. ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת למנוי) ירד ל-43.7 שקל לעומת 48.3 שקל ברבעון המקביל.
במגזר הנייח נרשמה ירידה של 5.35% בהכנסות משירותים ל-336 מיליון שקל, בעיקר עקב קיטון בהכנסות ממכירת דקות למפעילים בינלאומיים. מנגד, נרשמה עלייה בהכנסות מאינטרנט והמשך מעבר לקוחות לתשתית סיבים. החברה הוסיפה 3,000 מנויי טלוויזיה.
ה- EBITDA המתואם הסתכם ב-354 מיליון שקל, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל, המשקף שיפור ביעילות התפעולית. הרווח התפעולי עמד על 110 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל והקודם.
תזרים המזומנים החופשי גדל ב-20.8% ל-93 מיליון שקל, המשקף שיפור ביכולת ייצור המזומנים של החברה. החברה המשיכה להשקיע בתשתיות עם השקעות של 166 מיליון שקל ברבעון.
החוב הפיננסי נטו ירד ל-1,750 מיליון שקל, עם יחס חוב נטו ל- EBITDA מתואם של 1.33, המשקף איתנות פיננסית סבירה. החברה שומרת על נגישות טובה למקורות מימון עם מסגרות אשראי לא מנוצלות בסך 500 מיליון שקל.
המאזן מציג גרעון בהון החוזר של כ-696 מיליון שקל במאוחד, אך הנהלת החברה מעריכה כי אין בעיית נזילות לאור תזרים המזומנים החזק ומסגרות האשראי הזמינות. ההון העצמי גדל ל-2.395 מיליארד שקל, המשקף חיזוק באיתנות הפיננסית.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום: "סלקום מציגה תוצאות חזקות בפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים, עם גידול ברווח הנקי, תזרים חזק לצד ביצועי שיא בציוד הקצה, בהובלת חברת הבת דינמיקה שממשיכה לחזק את מיצובה כמובילה בשוק. סלקום, כקבוצת התקשורת המובילה בישראל, צומחת במגזר הנייד והנייח, על אף הסביבה המאתגרת והשפעות המלחמה, מרחיבה את הפעילות במגזר העסקי בהמשך לזכייה במכרז צה"ל. אנו מביאים רוח חדשה של עשייה בכלל תחומי הפעילות של החברה, מהסלולר והנייח ועד לחשמל, ומבצעים מספר מהלכים משמעותיים, כדוגמת חתימת ההסכם האסטרטגי החדש עם הוט, שירחיב את היצע התוכן ללקוחות סלקום, השקת קמפיין לרגל חגיגות ה-30 לסלקום ומהלכים נוספים שאנו בוחנים".
















