שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זימן ישיבה ליום חמישי הקרוב בנושא הרחבת התשתית הסלולרית ביהודה ושומרון. לשכת השר הבהירה כי היא מצפה לפרסום המכרז להקמת אתרים סלולריים באזור עד למועד הישיבה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), הגוף האחראי על פרסום המכרז, הודיע כי יפעל במלוא המרץ לעמוד בלוח הזמנים המבוקש.
המכרז המתוכנן צפוי לכלול עשרות אתרי תקשורת סלולרית חדשים במיקומים אסטרטגיים שנבחרו על ידי המתפ"ש. מטרת התוכנית היא לפתור את בעיית הכיסוי הסלולרי החמורה הקיימת זה שנים לאורך צירי תנועה מרכזיים באזור יהודה ושומרון.
מעבר לפגיעה המשמעותית באיכות החיים של התושבים, היעדר כיסוי סלולרי מהווה סיכון ביטחוני ממשי. תיעוד מקרים מהשנים האחרונות מצביע על אירועים ביטחוניים חמורים שהתרחשו באזורים ללא קליטה סלולרית, דבר שהקשה מאוד על הזעקת כוחות חירום והצלה.
אחוז לא קטן משטח יהודה ושומרון סובל מכיסוי סלולרי חלקי או לקוי. המצב חמור במיוחד באזורים מרוחקים ובדרכים משניות, שם הכיסוי הסלולרי עשוי לרדת לאפס.
התוכנית החדשה צפויה להביא לשיפור משמעותי במצב, עם יעד להעלאת הכיסוי הסלולרי בשטח המיושב ובצירים המרכזיים כפי שזה בשאר חלקי הארץ, אך זה יקרה בהדרגה.
















