הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברת הכנסת טלי גוטליב להפרטת תאגיד השידור הציבורי ברוב של 49 תומכים נגד 46 מתנגדים. הצעת החוק מדברת על הפרטת התאגיד בתוך שנתיים כאשר מי שינהל את תהליך ההפרטה תהיה הרשות השניה.
שר התקשורת שלמה קרעי אמר כי הליכוד הקים את התאגיד והליכוד גם יפריט אותו. הוא טען שהתאגיד והיועצת המשפטית לממשלה שמתנגדת להצעת החוק – מפרכסים זה את זה. הוא האשים את התאגיד בסיקור מוטה שמסית נגד המדינה בזמן מלחמה ואמר שאת הפקות המקור של התאגיד ניתן להסב לטובת הפקות מקור בדרכים מגוונות.
הוא דיבר גם על כך שבכוונתו לדאוג לעובדים שיפרשו.
הוא אמר שעובדי התאגיד מתקשרים אליו ומבקשים תצרפו אותנו לפרישה כי הם יודעים שאנחנו נדאג לתנאי פרישה מפליגים וטובים. הוא חזר ואמר ששידורי החדשות והאקטואליה שלו מיותרים ומוטים ואין בהם צורך בעידן של שוק חופשי ותחרותי.
יו"ר ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדבריו של קרעי ואמר: "אני רוצה מפה לפנות בהקשר לחוק הזה דווקא לערוץ 12 ול-ynet ולידיעות אחרונות, ואמר מה שיש פה זה התקפה על הדמוקרטיה הישראלית, זו התקפה על חופש הביטוי הישראלי זו התקפה על היצירה הישראלית במסווה של טיפול בבעיות התאגיד. אין מדינה בלי חופש ביטוי. זו הצעת חוק שנועדה שכולם יישמעו כמו טלי גוטליב וינון מגל ועל זה הצעת החוק הזו. הם החליטו לעשות מה שעושים משטרים אפלים בכל מקום בעולם – קודם כל לרסק את התקשורת החופשית ואז ללכת לטפל בכל היתר. אני אומר לכל הערוצים וכל האנשים האלה, הם בדרך אליכם ואתם שותקים, הם בדרך אליכם ואתם אומרים זה עוד לא הגיע אלינו אז אנחנו נחכה, אבל הם בדרך אליכם. אז בשם האיזון הקדוש אתם אומרים לעצמכם אולי אנחנו נתכופף וזה לא יקרה, זה יקרה זה בדרך, זה מתודולוגיה מוכרת. כולנו מבינים מה הם עושים הם בדרך לגדולים הם רק מתחילים בקטנים".
















