חברת הוט מתמודדת עם אתגרים משמעותיים בשוק הישראלי, כאשר הכנסותיה ברבעון השלישי של 2024 רשמו ירידה של 7.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-246 מיליון אירו. זאת על פי דוחות חברת האם אלטיס. נדגיש כי הדיווחים של הוט כוללים פעילויות נוספות של בעל השליטה פטריק דרהי בישראל ולכן לא תמיד ניתן לבדוק את תוצאות החברה סולו.
בסגמנט הקווי, נרשמה ירידה של 7.4% בהכנסות ל – 116 מיליון אירו, בעיקר בשל התחרות המתמשכת בשוק ובעקבות הקפאה חלקית של דמי המנוי עבור אוכלוסייה שפונתה מדרום וצפון הארץ בעקבות המלחמה. עם זאת, החברה ממשיכה להרחיב את בסיס לקוחות הסיבים האופטיים שלה.
במגזר הסלולר, חלה ירידה חדה של 11.2% בהכנסות ל – 51 מיליון אירו, כאשר בנטרול הכנסות קישוריות, הירידה מתמתנת ל-0.6%. הירידה נובעת בעיקר מצמצום בהכנסות מנדידה (רומינג) על רקע הירידה בתיירות הנכנסת והיוצאת בעקבות המלחמה. במקביל היא הוסיפה 12 אלף לקוחות חדשים למצבת המנויים.
הכנסות ממכירת ציוד ירדו ב-6.1%, מה שהוביל לירידה כוללת של 8.3% בהכנסות המגזר הקמעונאי.
במגזר העסקי נרשמה ירידה של 5.9% בהכנסות.
למרות הירידה בהכנסות, ה-EBITDA של החברה הציגה יציבות יחסית עם ירידה מתונה של 1.7% בלבד, והסתכם ב-85 מיליון אירו. זאת בעיקר כתוצאה מהירידה בהכנסות במגזר הקווי. הירידה ב-EBITDA קוזזה על ידי ירידה בהשקעות באופן שהביא לגידול של 18% בתזרים החופשי. לדברי החברה מדובר בנתון הגבוה ביותר בארבעת הרבעונים האחרונים.
החברה מדווחת כי היא ממשיכה להשקיע בתשתיות עתידיות: החברה הרחיבה את פריסת הסיבים באמצעות חברת IBC, שבה היא שותפה כאשר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2024 הגיעה ל-1.86 מיליון בתי אב (לעומת 1.41 מיליון בתקופה המקבילה). במקביל, החברה מרחיבה את פריסת רשת ה-5G שלה, והגיעה לכיסוי של מעל 71% מהאוכלוסייה, כאשר מספר המנויים המשתמשים בשירותי 5G ממשיך לצמוח.
לאחר תאריך המאזן, הוט חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם קבוצת סלקום, במסגרתו לקוחות סלקום טי וי ייהנו מחבילת התוכן המלאה של NEXT TV מבית הוט בתמורה לתשלום חודשי של 5.9 מיליון שקל.
על פי הערכות החברה, התשתיות הפיזיות שלה – לרבות אנטנות סלולריות ורשת הכבלים – לא נפגעו משמעותית מהמלחמה. עם זאת, החברה מעריכה כי תהיה השפעה שלילית על תוצאותיה התפעוליות בתקופות הבאות, אם כי בשלב זה לא ניתן לכמת את היקפה.
















