חברת חלל-תקשורת, המפעילה את צי לווייני התקשורת עמוס, משתפרת בביצועים התפעוליים ברבעון השלישי של 2024, ולצד זאת ממתינה לאישור הסדר החוב שלה במשרד התקשורת. עד אז רואי החשבון של החברה ממשיכים להטיל ספקות לגבי המשך פעילותה כעסק חי, ואם עד סוף השנה משרד התקשורת לא יתן אישור קיים סיכוי שהשותפים להסדר ייסוגו ממנו.
החברה רשמה הכנסות של כ-24.9 מיליון דולר ברבעון השלישי, ירידה קלה של כ-1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח התפעולי הציג שיפור משמעותי והסתכם בכ-6.3 מיליון דולר, עלייה של כ-26% בהשוואה לרבעון המקביל. השיפור ברווחיות התפעולית נבע בעיקר מהתייעלות בהוצאות התפעוליות, כאשר הוצאות המכירה והשיווק ירדו בכ-15% והוצאות ההנהלה וכלליות ירדו בכ-40%.
במבט על המגזרים השונים, תחום פעילות הלוויין עמוס 17 ממשיך להציג צמיחה מרשימה עם גידול של כ-5% בהכנסות הרבעוניות לכ-8.5 מיליון דולר. הצמיחה נובעת מהתקשרויות עם לקוחות חדשים ומהרחבת פעילות באפריקה. מנגד, תחום פעילות הלוויינים עמוס 3 ו – 7, המהווה את המגזר הגדול ביותר של החברה, רשם ירידה קלה בהכנסות לכ-12.6 מיליון דולר.
האתגר המשמעותי ביותר של החברה נותר במישור הפיננסי. החוב של החברה עומד על כ-355 מיליון דולר, כאשר החברה מעריכה כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בתקופה של 24 החודשים הקרובים ללא גיבוש הסדר חוב. בעקבות זאת, החברה פועלת לקידום הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח בשיתוף עם חברת iG4 ואיש העסקים אהרון פרנקל וממתינה לאישורים רגולטוריים.
נקודת אור משמעותית היא המצב התזרימי של החברה – יתרות המזומנים, עומדות על כ-156 מיליון דולר, וצבר ההזמנות מסתכם בכ-141 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2024, החברה ייצרה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של כ-48 מיליון דולר.
אתגר נוסף שהחברה מתמודדת עמו הוא הודעת חברת yes על כוונתה להפסיק את שידורי הטלוויזיה הלוויינית בתחילת 2026, מהלך שצפוי להשפיע על הכנסות החברה בהיקף של כ-6.5 מיליון דולר בשנה. במקביל, החברה מתמודדת עם אי-תשלום חוב מצד לקוח מהותי בתחום פעילות עמוס 4, כאשר החוב עומד על כ-5.8 מיליון דולר.
ה-EBITDA של החברה הסתכם בכ-19.4 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל, מה שמעיד על יעילות תפעולית משופרת. עם זאת, הוצאות המימון הגבוהות, שהסתכמו בכ-7.1 מיליון דולר ברבעון, ממשיכות להכביד על התוצאות הסופיות, כאשר החברה רשמה הפסד נקי של כ-0.8 מיליון דולר ברבעון.
המבט קדימה תלוי במידה רבה בהצלחת מהלך הסדר החוב והשלמת התנאים המתלים, ביניהם קבלת אישורים רגולטוריים ממשרד התקשורת. במקביל, החברה נדרשת להתמודד עם השפעות המצב הגיאופוליטי באזור, כאשר כבר נרשמה השפעה שלילית בדמות ביטול חוזה על ידי לקוח מהותי בלוויין עמוס 17.
דן זיצ'ק, מנכ"ל חלל-תקשורת: "הרבעון השלישי משקף את המשך הצלחת יישום התכנית האסטרטגית העסקית שלנו, אשר הגבירה את מגמת הצמיחה, שיפרה את היעילות התפעולית, והביאה לגידול בתוצאות ולמרווח EBITDA משמעותי של כ-78% ברבעון. המשך מגמת הגידול בהכנסות הלוויין עמוס-17 וברווחיות החברה, מביאים לתוצאות טובות ואנו צופים כי שיתוף הפעולה בין חלל-תקשורת לחברת התקשורת OneWeb יהווה חלק משמעותי ממימוש האסטרטגיה של חלל-תקשורת ויתרום להמשך מגמת הגידול בהכנסות החברה".

















העסק הזה דועך בהדרגה והמניה לא שווה כלום
האתגר המשמעותי ביותר של החברה נותר במישור הפיננסי. החוב של החברה עומד על כ-355 מיליון דולר, כאשר החברה מעריכה כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בתקופה של 24 החודשים הקרובים ללא גיבוש הסדר חוב.
זה ציטוט מהידיעה.
וכל המבין = הבין