ביטול ההפרדה המבנית בבזק לא יושלם עד שההנהלה והעובדים בבזק וב-yes יגיעו להבנות בדבר התמורה שיקבלו. לדברי גורם בכיר במשרד התקשורת, אין טעם לקדם את ביטול ההפרדה בין בזק ל-yes אם התוצאה תהיה שביתות ופגיעה בשוק התקשורת בתקופת מלחמה. הוא הדגיש כי תפקיד המשרד הוא להבטיח שבזמן מלחמה לא יתרחשו אירועים שישבשו את הפעילות התקינה של שוק התקשורת, ולפיכך המשרד אינו יכול להתעלם מהיעדר ההסכמות בין העובדים להנהלה.
מלבד ההחלטה הפורמלית בשאלת ביטול ההפרדה, האירועים האחרונים במשרד – חילופי המנכ"לים, היעדר סמנכ"ל כלכלה ומצוקת כוח האדם באגף – אינם מסייעים לזירוז התהליך. הרושם הוא שהנושא אינו עומד כרגע בראש סדר העדיפויות. המשמעות היא שגם אם תחל בחינת הסוגיה החודש, ההחלטה תתקבל רק במהלך 2025, והיא תהיה מותנית בהבנות שיושגו בין ההנהלה לעובדים.
המגעים בין העובדים להנהלה בסוגיה זו הם חלק מתהליך רחב ומשמעותי יותר בחיי הקבוצה מבחינת כוח אדם, שכן לא רק סוגיית ביטול ההפרדה המבנית עומדת על הפרק. גם סיום הסכם העבודה הקיבוצי השנה והצורך במשא ומתן על הסכם חדש ישפיעו על מערכת יחסי העבודה, וכן סוגיית הקיצוץ של 300 עובדים הצפוי בשנה הבאה, שהוא חלק מההסכם הנוכחי. במילים אחרות, האתגרים של בזק בסוגיות כוח האדם וההוצאות הכרוכות בכך ילוו את החברה ביתר שאת לאורך השנה הבאה.
קבוצת בזק מתכננת את פרישתם של 300 עובדים ב-2026, מאחר שבשנה הקרובה החברה צפויה לסיים את פריסת הסיבים האופטיים. לאחר מכן, היא תזדקק לפחות עובדים ולפחות השקעות – מהלך שאמור לתרום תרומה ישירה לרווחיות החברה.
















