אחת הביקורות המרכזיות המופנות כלפי חברות הסלולר בישראל (אך ראוי שתופנה בעיקר לרגולטור) נוגעת להיעדר תחרות אמיתית בתחום איכות הרשתות הסלולריות. השירות הסלולרי בישראל הפך במידה רבה למוצר בסיסי (קומודיטי), ולפיכך החברות אינן רואות במספר אתרי ה-5G שברשותן מדד תחרותי משמעותי שעשוי למשוך לקוחות חדשים.
מנגד, קיימת טענה כי הצרכן הישראלי מסתפק ברמת השירות הנוכחית ואינו מוכן לשלם מחיר גבוה יותר עבור שירות משופר. מצב זה יצר תחרות מלאכותית המתבססת בעיקר על פעילות משווקים, המעבירים לקוחות בין המפעילים השונים באמצעות מאגרי מידע של לקוחות, תוך התעלמות מכללי אתיקה ונאמנות למפעילים. המפעילים עצמם מתקשים לצאת ממעגל זה.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום לשעבר, התייחס לסוגיה זו בהרחבה בפודקאסט "עושים תקשורת בזמן אוויר", וקרא לרגולטור להתערב ולהפסיק את שיטת העבודה הבעייתית שהשתרשה בשוק הסלולר הישראלי בכל הנוגע לעבודה עם משווקים.
נכון להיום, החברות הסלולריות ממשיכות בפריסת אתרי 5G חדשים. בחודש האחרון בלטה פלאפון עם 847 אתרים ותוספת של 24 אתרי 5G חדשים. סלקום, יחד עם חברת ויקום (CMG), מובילה במספר אתרי ה-5G עם 963 אתרים, אך הוסיפה רק 7 אתרים חדשים. PHI, המשותפת לפרטנר ולהוט מובייל, הוסיפה אף היא 7 אתרים חדשים והגיעה לסך של 815 אתרים.
פריסת האתרים בערים הגדולות בנובמבר 2024:
ירושלים:
– פלאפון: 49 אתרים
– סלקום: 87 אתרים
– PHI: 62 אתרים
חיפה:
– פלאפון: 28 אתרים
– סלקום: 55 אתרים
– PHI: 57 אתרים
תל אביב:
– פלאפון: 69 אתרים
– סלקום: 80 אתרים
– PHI: 111 אתרים
באר שבע:
– פלאפון: 26 אתרים
– סלקום: 34 אתרים
– PHI: 21 אתרים

















זו הונאה אחת גדולה עם מספר האתרים עלוב והחברות עוד העיזו לפני שנה להתחיל במבצעי פרסום ושווק.
באזור המרכז עצמו הפרישה אפילו בדור רביעי עלובה בחלק מהערים ויש בעיות תקשורת בלתי נגמרות עד היום