היכונו לעדכון מחירים בשוק הסלולר: בעקבות העלאת המע"מ ל-18% בתחילת 2025, חברות הסלולר צפויות לעדכן את מחירי החבילות. המשמעות היא שהמחירים צפויים להתעגל כלפי מעלה, על רקע גל ההתייקרויות הכללי במשק המשפיע גם על חברות התקשורת.
על פי הערכות בכירים בשוק התקשורת, התחרות הערה בשוק תמנע התייקרות גורפת בתעריפי הסלולר, אך סביר להניח שהחברות יעלו את מחירי חלק מהשירותים. זאת, כדי להתמודד עם עליות המחירים במשק ועם אי-הוודאות לגבי התאוששות ענף התיירות והטיסות, המהווה מקור הכנסה משמעותי עבור החברות.
נוהג מקובל בענף הסלולר הוא תמחור החבילות בהפחתה של 10 אגורות (left-digit pricing). לדוגמה, חבילה שמחירה 20 שקלים נמכרת ב-19.90 שקלים. בהתאם לכך, חבילה שעלותה כיום 39.90 שקלים לחודש (כולל מע"מ), צפויה לעלות ל-42.20 שקלים לחודש החל מינואר. עם זאת, סביר להניח שהמחיר יתעגל ל-42.90 שקלים לחודש או משהו באזור הזה. באופן דומה, חבילה שעלותה כיום 29.90 שקלים לחודש צפויה להתייקר ל-30.16 שקלים, ולהתעגל ל-31 שקלים לחודש וכן הלאה.

















טעות בחישוב
חבילה של 39ץ90 כולל מעמ ביה 34.10 ללא מעמ
אם מחשבים עם מעמ חדש , המחיר החודשי יכול להתעדכן בלא יותר מ 40.23 ש"ח
כל גליש המעב רלכךתהיה הפרת הסכם