משרד התקשורת נוקט עמדה אקטיבית בבחינת השלכותיהן של עסקאות מתגבשות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית – בין פרטנר ליס ובין סלקום להוט. המשרד מקיים סדרת פגישות עם החברות המעורבות לקבלת סקירות מעמיקות על מתווה העסקאות והשלכותיהן האפשריות.
במקביל, מתקיימות התייעצויות שוטפות בין המשרד לרשות התחרות, המשקפות את מורכבות הסוגיה והשלכותיה הרוחביות. בכיר במשרד התקשורת מסר כי קיים חשש משמעותי שהעסקאות עלולות להשפיע מהותית על שוק האינטרנט בכללותו, מעבר להשפעתן הישירה על שוק הטלוויזיה.
החשש מתעצם לאור המאפיינים הייחודיים של השוק הישראלי, בו רוב המכירות של חיבורי סיבים אופטיים מתבצעות במסגרת חבילות משולבות הכוללות שירותי טלוויזיה. על פי נתוני המשרד, למעלה מ-70% מהלקוחות החדשים בשוק הסיבים רוכשים חבילות משולבות.
הסוגיה המדאיגה במיוחד היא האפקט המצנן שעלול להיווצר בעקבות אישור העסקאות. לדוגמה, כאשר לקוח מבקש לעבור משירותי הטלוויזיה של הוט לסלקום, התמריץ של הוט להציע ללקוח הטבות משמעותיות לשימור יפחת משמעותית, שכן החברה תמשיך ליהנות מהכנסה, גם אם מופחתת, באמצעות הסדרי התגמול בין החברות. תרחיש דומה צפוי להתרחש גם במקרה של פרטנר ויס. בנוסף, ישנה תחושה ששיתופי הפעולה בכללותם בין המפעילים הפכו להיות בעיה בפני עצמה.
מנגד, התנגדות לשתי העסקאות ביחד "מענישה" את פרטנר שהייתה הראשונה שיזמה עסקה, והיא גם שחקן יותר קטן מסלקום בשוק הטלוויזיה ואינה עוסקת בתחום התוכן.
שיתוף הפעולה בין משרד התקשורת לרשות התחרות מקבל משנה תוקף לאור הרקע המקצועי של מנכ"ל המשרד בפועל, אלעד מקדסי, אשר כיהן בעבר בתפקיד בכיר ברשות התחרות. ניסיונו המקצועי מאפשר ראייה מערכתית של ההשלכות הרגולטוריות בשני התחומים.
הגם שאישור המשרד אינו נדרש פורמלית לביצוע העסקאות, מעורבותו נתפסת כקריטית נוכח ההשפעה הישירה על שוק האינטרנט, שהוא תחום הליבה באחריות המשרד.
















