דיון סוער במיוחד בוועדת הכלכלה הבוקר בנושא הצעות החוק סביב תאגיד השידור הציבורי כאן. בדיון השתתפו ראשי התאגיד, נציגי העובדים, כתבים ומגישי תוכניות לצד השתתפות ערה של חברי כנסת וכמובן שר התקשורת שלמה קרעי שהגיע על מנת להציג תמונה מעודכנת של מטרות החקיקה מבחינתו. כאמור הדיון היה סוער ולווה בהפרעות הדדיות מכל הכיוונים ובסופו של דבר מפאת קוצר הזמן הוא אמור להימשך מחר.
קרעי הציג מתווה מעודכן לחקיקה שהוא מנסה לקדם שבראשו הפרטת שידורי החדשות והאקטואליה ואיסור על פרסומות, במטרה להביא לכך שהערוץ ישדר הפקות מקור ויצירה ישראלית בלבד. הוא הדגיש שהחינוכית לא תיסגר אבל הערוץ 33 כן, בשל מה שכינה שידורי תעמולה. תקציב התאגיד יעמוד על 500 מיליון שקל בשנה, תחנות הרדיו יישארו בתאגיד מלבד רשת ב', שתופרט.
בהמשך דיבר המשנה ליועצת המשפטית לממשלה מאיר לוין, על כך שלא התקיים דיון רציני לפני הצעות החוק שמשמעותן היא חיסול השידור הציבורי, ולכן לא ניתן לעשות מהלך כזה לפני שדיון כזה מתקיים. הוא הדגיש שלפי פסיקת בית משפט עליון הדבר לא מקובל. הוא הציע שאם רוצים לעשות שינויים בשידור הציבורי מוטב היה לו הייתה קמה ועדה ציבורית ייעודית שתציע שינויים על בסיס עבודת מטה סדורה. הוא הוסיף עוד שהצעות החוק, בדרך שהוגשו, מייצרות אפקט מצנן על כל ערוצי הטלוויזיה "המסר העולה מהצעות החוק הוא שעתידו של כלי תקשורת שאינו נושא חן בעיני השלטון לוט בערפל. תוצאה זו אינה עולה בקנה אחד עם עקרונות היסוד של משטר דמוקרטי".
















