במשרדי המינהל האזרחי בבית אל התקיים היום כנס מתעניינים המיועד לקבלנים ולחברות תקשורת המגלים עניין במכרז הסלולר ביהודה ושומרון (יו"ש). בכנס, שבו השתתפו אחד-עשר נציגים, ניתנה הזדמנות לקבלת מידע משלים על המכרז ולהפניית שאלות הבהרה לבחינת המינהל. נצפו בכנס נציגים של חברת ח. מר, עוגנים בירוק, נקסטקום וכמובן נציגי החברות הסלולריות.
המכרז, שפורסם לפני מספר שבועות, מתמקד בהקמת 22 אתרים סלולריים במיקומים שקבע המינהל האזרחי בשלב הראשון. במסגרת המכרז, הזוכה יתחייב להקים תורן הכולל את כל התשתיות הנדרשות, כאשר חברות הסלולר יחויבו להתקין בו ציוד רדיו לשיפור הקליטה והכיסוי באזור.
למשתתפי הכנס הובהר כי התוכנית המלאה שואפת להרחבה משמעותית של הפריסה, מ – 22 אתרים בשלב הראשון ל – 70 אתרים בסך הכול. מטרת התוכנית היא לספק פתרון מקיף לבעיית הקליטה הסלולרית באזור יהודה ושומרון.
קמ"ט (קצין מטה) תקשורת במינהל האזרחי, דודו כהן, וצוותו ביצעו בדיקות Drive Test מקיפות לאיתור המיקומים המיטביים לשיפור הכיסוי. חשוב לציין כי כל האתרים המתוכננים ממוקמים על אדמות מדינה בלבד.
בנוגע לעלויות השימוש בתרנים, התגלו פערים בין החברות הסלולריות. חלקן טוענות כי התשלום החודשי הנדרש, העומד על 3,500 שקל, הוא גבוה מדי, בעוד אחרות סבורות כי המחיר סביר בהתחשב בעלויות ההקמה והתחזוקה. בתגובה לסוגיה זו, ציין דודו כהן כי ניתן להעלות את כל השאלות הנוגעות למחיר במסגרת שאלות ההבהרה למכרז.
נושא נוסף שעלה בכנס הוא מודל ההפעלה המועדף. חלק מהחברות הביעו העדפה למודל של שימוש בתורן המוקם על ידי קבלנים חיצוניים, על פני התמודדות ישירה במכרז והקמת תורן באמצעות קבלן משנה. על פי התוכנית של המינהל האזרחי, התרנים צפויים להיות מוקמים ומופעלים עד לסוף השנה הבאה.
בעיית הקליטה הסלולרית ביהודה ושומרון היא אתגר מתמשך הנובע ממגוון גורמים, כולל טופוגרפיה מאתגרת, בעיות ביטחון ומגבלות רגולטוריות.
















